کد خبر: ۲۲۲۵۳۲
۱۰:۴ - ۱۴۰۳/۲/۱

دلایل گرانی سکه و طلا و احتمال بسیار زیاد کاهش دلار طی روزهای آینده
نماینده مجلس اعلام کرد :

دلایل گرانی سکه و طلا و احتمال بسیار زیاد کاهش دلار طی روزهای آینده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام دلایل گرانی قیمت سکه و طلا، مدعی شد احتمال کاهش دلار بازار آزاد طی روزهای آینده بسیار زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی رضایی با اشاره به اینکه رشد روزهای گذشته افزایش قیمت طلا و سکه دعمدتا ناشی از جهش قیمت اونس جهانی و عملیات نظامی ایران و تحولات منطقه بود، اعلام کرد: قیمت هر اونس طلا حدود 7 ماه گذشته یعنی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی 30 درصد افزایش یافت و مستقیم بر بازار طلا و سکه‌ ایران تاثیر گذاشت.

آمارها نشان می‌دهد بازار ارز و طلا سال گذشته به نسبت چند سال اخیر شرایط نسبتا با ثباتی را طی کرد و با متغیرهای بنیادین رو به بهبود است اما تلاطم روزهای اخیر ریشه در عوامل اقتصادی و داخلی نداشت بلکه متاثر از افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و اتفاقات سیاسی و تنش‌های منطقه بود.

تلقی مردم و تحلیل فعالان اقتصادی بر جهش نرخ ارز در صورت پاسخ متقابل ایران به اسرائیل بود اما نرخ ارز جهش زیادی نکرد و بعد از افزایش قیمت هیجانی و کاذب در ساعات اولیه، دوباره با روند نزولی مواجه و فعلا" به حدود 65 هزار تومان رسیده است.

تنش‌های سیاسی و فضای آماده باش جنگی در هر دنیا باعث نگرانی‌های اقتصادی و نوساناتی می‌شود که البته پایدار نیست و با فروکش کردن التهابات و برقراری آرامش به روال عادی بازمی‌گردد. بنابراین باتوجه به اینکه رژیم صهیونیستی جرات حمله متقابل را ندارد، احتمال کاهش نرخ بازار آزاد دلار طی روزهای آینده بسیار زیاد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ