کد خبر: ۲۲۲۵۵۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۲

شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی برای اولین بار مشمول پرداخت عوارض شد

شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی برای اولین بار مشمول پرداخت عوارض شد

معاون ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده از مشمول شدن پرداخت عوارض شماره گذاری وسایل نقلیه وارداتی و داخلی برای اولین بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی ابراهیمی از شمول پرداخت عوارض شماره گذاری کلیه وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل برای اولین بار طبق قانون ساماندهی خودرو خبر داد و به رادیو اقتصاد، گفت: با توجه قانون ساماندهی به مسئله زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، صورت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در اولویت قرار گرفت که سرعت خروج خودروهای فرسوده را تسریع کند.

وی افزود: در برهه حساس کنونی در خصوص شماره گذاری خودروهای وارداتی با رویکرد خودروهای تجاری و سنگین در آخرین روز کاری سال گذشته آئین نامه‌ای ابلاغ شد که از پنج اردیبهشت لازم‌الاجرا است. نیاز برای شماره گذاری بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی بود. به دلیل کمبود گواهی اسقاط، فضای نا مناسبی ایجاد و قیمت‌های غیررسمی در این حوزه بسیار بیشتر شد.

ابراهیمی ادامه داد: به دلیل نبودن گواهی و کم فروشی و رشد قیمت‌ها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد. تا زمانی که گواهی کافی تولید شود رویکرد ریالی خواهد بود و تا زمان تأمین این گواهی به اصل اولیه آن بازخواهیم گشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ