کد خبر: ۲۲۲۶۰۹
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۲/۳

ادعای بانک مرکزی در تامین به موقع ارز واردات رد شد/ ۵ ماه انتظار
از سوی عضو اتاق بازرگانی:

ادعای بانک مرکزی در تامین به موقع ارز واردات رد شد/ ۵ ماه انتظار

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در واکنش به تکذیبیه بانک مرکزی درباره توقف یک ماهه تخصیص ارز به واردات کالاهای اساسی، گفت: فعالان اقتصادی ۵ ماه در انتظار تخصیص ارز هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاوه زرگران در واکنش به تکذیبیه بانک مرکزی در خصوص توقف یک ماهه تخصیص ارز به واردات کالاهای اساسی، گفت: فعالان اقتصادی ۵ ماه است منتظر تخصیص ارز بوده و از ۳۰ مهر بسیاری شرکت ها، کالاهای اساسی را وارد و در بازارهای داخلی فروختند اما بسیاری از کالاها مشمول تخصیص ارز نشدند.

وی افزود: بانک مرکزی مدعی اطلاعات اشتباه اتاق تهران شده است. به عنوان رئیس انجمن غلات، محموله های متعددی از  شرکت های مختلف از ۳۰ مهر سال گذشته در نوبت تخصیص ارز هستند و هنوز ارزی دریافت نکردند. در ۵ ماه پایانی سال ۱۴۰۲ دولت خوراک مردم را از جیب بخش خصوصی و یا وام هایی که بانک ها تامین کرده اند داده و همچنان بخش خصوصی منتظر تعیین تکلیف است.

زرگران ادامه داد: یک ماه از سال گذشته و وضعیت نرخ ارز به دلیل بودجه مشخص نیست، طبق شنیده ها قرار است نرخ ارز ۲۸.۵ هزار تومانی شکر و برنج حذف شود اما این موضوع ابلاغ نشده و این روند می تواند تامین کالاها را در بازار در آینده مشکل کند.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی دیروز در واکنش به اظهارات داوود رنگی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، توقف یک ماهه تخصیص ارز به واردات کالاهای اساسی را تکذیب و اعلام کرد در فروردین ماه ۲.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ