کد خبر: ۲۳۱۷۵
۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۶

دو هزار میلیارد تومان دیگر از اوراق جدید در فرابورس پذیرش شد

دو هزار میلیارد تومان دیگر از اوراق جدید در فرابورس پذیرش شد

دو هزار میلیارد تومان دیگر از اوراق جدید بازار سرمایه موسوم به اسناد خزانه اسلامی با سررسید شهریور و مهر ۹۵ در فرابورس پذیرش و آماده گشایش نماد و معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی اولین اوراق اسناد خزانه اسلامی با حجم هزار میلیارد تومان در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس درج شده که دو هزار میلیارد تومان دیگر از اوراق جدید بازار سرمایه درج و آماده گشایش نماد و معامله شد.

براساس این گزارش، این حجم شامل هزار میلیارد تومان با سررسید 21 شهریور 95 و هزار میلیارد تومان دیگر برای 21 مهر سال آینده و با نماد معاملاتی "اخزا 2" و "اخزا 3" بوده و مشتمل بر 20 میلیون ورقه به ارزش هر ورقه 100 هزار تومان است.

اولین کشف قیمت اسناد خزانه اسلامی 8 مهر به بهای 90 هزار و 500 تومان انجام شد و طی آن 383 هزار و 837 هزار ورقه از 400 هزار ورقه قابل عرضه با مجموع ارزش 34.56 میلیارد تومان به فروش رسید.

اسناد خزانه اسلامی نوعی اوراق بدهی با نام به قیمت اسمی یک میلیون ریال است که 23 اسفند سال گذشته به گروهی از پیمانکاران وزارتخانه های نیرو و راه تخصیص داده شده است.

مبلغ اسمی این اوراق در سررسید پرداخت خواهد شد و در صورت نبود اعتبار مصوب، از محل درآمد عمومی همان سال قابل پرداخت است. بعلاوه اینکه مبلغ اوراق در سررسید، به حسابی که پیمانکار به کارگزاری معرفی کرده واریز می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی نیست و مبلغ معاملات ثانویه هم یک روز کاری بعد از فروش به حساب فروشنده واریز می‌شود.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ