کد خبر: ۳۰۷۶۰
۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۳/۱۲

پارس خودرو یک تغییر مهم در افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی داد و صف خرید شد

پارس خودرو یک تغییر مهم در افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی داد و صف خرید شد

پارس خودرو بار دیگر برنامه افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی را با یک تغییر مهم به جریان انداخت و امروز با صف خرید مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پارس خودرو در حالی 25 فروردین سال جاری برنامه افزایش سرمایه 110 درصدی قبلی را به 237 درصد تغییر داده بود که بار دیگر این برنامه را با یک تغییر مهم به جریان انداخت. اعلام این تصمیم موجب شد تا سهام این شرکت در همان دقایق اولیه امروز بازار با رشد قیمت و صف خرید همراه شود.

براساس این گزارش، "خپارس" در دور قبلی اعلام کرده بود این میزان افزایش سرمایه را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی تامین خواهد کرد اما در تصمیمی جدید و طبق مصوبه 11 خرداد هیات مدیره ، قصد دارد علاوه بر مطالبات سهامداران و آورده نقدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز اقدام کند.

به این ترتیب در صورت تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس، سرمایه بیش از 677 میلیارد تومانی با حدود 237 درصد افزایش به بیش از 2 هزار و 277 میلیارد تومان خواهد رسید. هدف از این تامین مالی، خارج شدن شرکت از شمولیت ماده 141 قانون تجارت ،اصلاح ساختار مالی ،تامین سرمایه در گردش مورد نیاز اعلام شده است.

اعلام این تغییر به رشد 5 درصدی قیمت و صف خرید سنگین و 14 میلیون سهمی این شرکت منجر شد.

در شرایطی پارس خودرو اولین درآمد هر سهم سال مالی اسفند 95 را 25 ریال سود اعلام کرده که سایپا بهمن سال گذشته برای این شرکت و 6 زیر مجموعه دیگر اعلام کرد قصد افزایش سرمایه و کاهش سرمایه دارد و طبق جدولی که به سازمان بورس ارایه کرد ، برای پارس خودرو برنامه افزایش سرمایه 750 میلیارد تومانی داشت و قرار بود 20 اسفند با برگزاری مجمع فوق العاده ایی این تصمیم را نهایی کند که به نتیجه ایی نرسید.

همچنین سایپا در آن جدول اعلام کرده 10 شهریور سال جاری ، سرمایه "خپارس" را کاهش خواهد داد.

با این اوصاف و درحالی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها فعلا" مشمول مالیات 25 درصدی بوده و احتمال معافیت آن مطرح است که باید منتظر ماند تحقق یا عدم تحقق این وعده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ