کد خبر: ۳۱۱۲۷
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۴/۴

اولین ترکش های Brexit باعث ریزش همه بورس ها شد/ افت نفت و سقوط پوند

اولین ترکش های Brexit باعث ریزش همه بورس ها شد/ افت نفت و سقوط پوند

آرای ۵۲ درصد مردم به خروج بریتانا از اتحادیه اروپا (Brexit) موجب شد تا همه بورس های آسیایی و اروپایی با ریزش شاخص همراه شده و علاوه بر افت بی سابقه ارزش پوند، قیمت نفت به ۴۸ دلار کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از چندماه بیم و امید، نتیجه آرا 46 میلیون مردم واجد شرایط رای دهی بریتانیا به همه پرسی ماندن یا خروج از اتحادیه اورپا امروز صبح به وقت ایران مشخص شد که با رای 52 درصد مردم به خروج بریتانیا از این اتحادیه همراه بود.

این رویداد مهم تاریخی در حالی با تبعات متعدد کوتاه و بلندمدتی همراه خواهد بود که پیش از این برخی نظر سنجی ها حکایت از ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا داشتند اما با شمارش آرا این نظر سنجی و پیش بینی محقق نشد تا بازارهای مالی جهان و نفت و سایر محصولات با شوک مواجه شوند.

به این ترتیب در اولین واکنش ها به قطعی شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا، شاخص های نیکی ژاپن با 8 درصد، استاکس اروپا با 9 درصد، فوتسی بریتانیا با6.6 درصد، کک فرانسه با 9 درصد، دکس آلمان با 7.8 درصد، بمبئی هند با 3 درصد، شانگهای چین با 1.2 درصد افت ثبت شدند.

علاوه بر این ارزش پوند نیز برای اولین بار از سال 1985 با بی سابقه ترین کاهش همراه شد و 5 درصد از ارزش خود در برابر دلار را از دست داد.

از سوی دیگر بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت و هر بشکه نفت خام آمریکا با 52 سنت کاهش به 48.85 دلار و نفت برنت با 2.70 دلار کاهش به48.21 دلار رسیدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ