کد خبر: ۳۱۴۸۰
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۴/۲۷

توضیح مدیرمالی درباره تعدیل سود ۱۱۵۰ درصدی
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

توضیح مدیرمالی درباره تعدیل سود ۱۱۵۰ درصدی "شراز" و پیشنهاد تقسیم سود

مدیر مالی پالایشگاه شیراز با اعلام نکاتی درباره تعدیل سود ۱۱۵۰ درصدی این شرکت و ارایه شفاف سازی در کدال ، سیاست تقسیم سود هر سهم در مجمع سه شنبه را اعلام کرد.

ناصر تنگستانی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره تعدیل 1150 درصدی سود هر سهم سال مالی گذشته پالایشگاه شیراز ( از 22 به 275 ریال) که موجب توقف دیروز نماد این شرکت و تشکیل صف خرید سهام دیگر پالایشگاه ها در دو روز اخیر شد، اظهار داشت: این رویداد ناشی از کاهش قیمت میعانات گازی به عنوان خوراک اصلی شرکت بود که از سوی شرکت ملی پالایش و پخش اعمال شد.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاق ، قرار است از طریق کدال توضیحاتی به سازمان بورس و سهامداران داده شود

این مقام مسئول در برابر این سئوال که  کاهش قیمت خوراک برای سال گذشته چند درصد بوده و چرا سود ناخالص بجای افزایش، کاهش یافته؟ به بورس پرس توضیح داد: به دلیل متفاوت قیمت ها در ماه های مختلف، محاسبه ایی از درصد کاهش قیمت خوراک نشده اما نتیجه آن برای پالایشگاه شیراز مثبت بود.

تنگستانی ادامه داد: علاوه براین عامل دیگر مربوط به عدم محاسبه ذخیره کاهش ارزش موجودی فرآورده ها برای سال 94 به دلیل افزایش قیمت ها بود. این در حالی است که ذخیره کاهش ارزش موجودی فرآورده ها در سال های گذشته اثر سود و زیانی نداشت.

وی افزود: بنابراین در محاسبه سود 22 ریالی هر سهم سال مالی ، هم سود عملیاتی و هم سود غیر علمیاتی لحاظ شده بود و گمان می رفت زیان عملیاتی قابل توجهی لحاظ شود اما با کاهش قیمت خوراک، زیان عملیاتی به شدت کم شد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع سالانه پالایشگاه شیراز در سه شنبه جاری، درباره پیشنهاد تقسیم سود هم اظهار داشت: پیشنهاد هیات مدیره تقسیم سود 10 درصدی برای هر سهم و کنار گذاشتن 30 درصدی برای اجرای پروژه ها است. با این حال تصمیم نهایی به عهده مجمع خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ