کد خبر: ۳۴۰۰۰
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۷/۷

50 هزار تن ریل از هند خریداری شده اما ذوب آهن بدهکار، یک شاخه هم تولید نکرده
مدیرعامل راه آهن:

50 هزار تن ریل از هند خریداری شده اما ذوب آهن بدهکار، یک شاخه هم تولید نکرده

مدیرعامل راه آهن با اعلام خرید 50 هزار تن ریل از هندگفت: شرکت ذوب آهن که 200 میلیارد تومان به راه آهن بدهکار است، تا به امروز یک شاخه ریل هم تولید نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محسن پورسیدآقایی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر واردات ریل و واگن از روسیه توسط شرکت راه آهن به خانه ملت گفت:هیچ واگنی از سوی شرکت راه آهن خریداری نشده است.خرید واگن دراختیار بخش خصوصی بوده و بدون دخالت بخش دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی از منابع دولتی و منابع صندوق توسعه ملی برداشت داشته باشد، باید پایبند به خرید از تولیدات داخلی و ملزم به حمایت از صنایع ملی باشد،تصریح کرد: اطلاع دقیقی از خرید واگن توسط بخش خصوصی ندارم اما شاید خرید واگن با منابع بخش خصوصی بوده و آنها درخصوص خرید تصمیم گرفته اند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه کنترلی بر بخش خصوصی و خریدهای آن که با منابع غیردولتی بوده، نداریم، گفت: بخش خصوصی استقلال داشته و خود برای خرید تصمیم گیری می کند. بنابراین شرکت راه آهن در خصوص خرید و بهره برداری واگن ، دخالتی ندارد.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه شرکت راه آهن واردکننده ریل است، گفت: با توجه به اینکه ریل در کشور تولید نشده، مجبور به واردات شده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز یک شاخه ریل هم در داخل تولید نشده، نمی توانیم اجرای پروژه‌ها را متوقف کنیم. اما برای آنکه به تولید داخل هم صدمه‌ای وارد نشود تلاش کرده‌ایم در کنار خریدهای خارجی نگاهی هم به تولید داخل داشته باشیم.

مدیرعامل راه آهن اعلام کرد: درحالی 50 هزار تن ریل از محل فاینانس و تسهیلات 12 ساله با پیش پرداخت 20 میلیارد تومانی از هند خریداری شده که اگر می‌خواستیم همین میزان ریل را از داخل به صورت نقد تهیه کنیم به اعتبار 400 میلیارد تومانی نیاز بود.

پورسید آقایی با بیان اینکه به موازات آن خرید ریل از داخل را در دستور کار قرار داده‌ شده ، گفت: راه آهن 200 میلیارد تومان بابت حمل بارهای ذوب آهن از این شرکت طلب دارد، اما به پیشنهاد آن شرکت ، مطالبات را دریافت نکردیم تا در احداث خط ریل سازی در ذوب آهن هزینه شود. با این حال قرار بود تیرماه سال جاری ریل ملی ساخته شود اما فعلا به مهرماه موکول شده است.

وی با انتقاد از خرید صنعت ریل سازی دست دوم از سوی داخل، گفت: با توجه به شرایط فعلی با وجود اینکه خرید ریل ملی به صرفه اقتصادی نیستاما تعامل کافی صورت گرفته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ