کد خبر: ۳۸۹۵۰
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۸/۱۵

تحلیل عملکرد تولید و فروش 6 محصول همکار استراتژیک رنو
از سوی یک کارگزاری انجام شد:

تحلیل عملکرد تولید و فروش 6 محصول همکار استراتژیک رنو

عملکرد تولید و فروش 6 محصول پارس خودرو که همکار استراتژیک رنو فرانسه است، توسط نگاه کارگزاری بانک توسعه صادرات تحلیل و ارزیابی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پارس خودرو که همکار استراتژیک رنو فرانسه بوده و اوایل مهرماه با فروش و پیش فروش 30 دقیقه ایی 4000 خودروی رنو ساندرو استپ‌وی خبر ساز شد.

براساس این گزارش، در این میان ناصر آقامحمدی مدیرعامل پارس خودرو در حالی از احتمال تولید مدل جدید ماکسیما با همکاری شرکت نیسان خبر داده که بعد از انتشار گزارش علمکرد 7 ماهه، محمد خبری زاد از کارگزاری بانک توسعه صادرات، تحلیلی از وضعیت تولید و فروش 7 ماهه "خپارس" ارایه و اعلام کرد نمودار مقدار تولید مجموع و تفکیکی ماهیانه 6 محصول اصلی پارس خودرو نشان می دهد بیشترین آمار تولید در نیمه اول سال مربوط به ماه مرداد با تولید 18.104 دستگاه خودرو است.

همچنین، پارس خودرو در اولین ماه از نیمه دوم سال نیز موفق به تولید 9004 دستگاه خودرو بدون احتساب مونتاژ پراید و مجموعا 16776 دستگاه خودرو شده است که با توجه به میزان تولید در این ماه بعد از ماه مرداد بیشترین تولید در 7ماهه ابتدای سال به حساب می آید.

در جدول بالا که مقایسه مجموع تولید 7 ماهه خپارس با بودجه شرکت را نشان می دهد، بیشترین درصد پوشش دهی با بودجه 95 به جز مونتاژ پراید به تندر90 با ضریب پوشش دهی 80درصد و کمترین نیز به وانت ریچ با 32درصد اختصاص دارد.

همانطور که در جدول زیر مشاهده می شود، برای اولین بار طی سالهای اخیر، سود خالص "خپارس" در 3 ماهه دوم سال مالی 95 با مبلغ 96.004 میلیون ریال مثبت شده و شرکت از وضعیت زیان ده خارج شده و مجموع فروش سه ماه اول و دوم سال 23.127.039 میلیون ریال بوده است.

طبق آمار و اطلاعات عملکرد نیمه اول سال توسط شرکت، انتظار می رود با این فرض که فروش "خپارس" در مهر ماه برابر تولید آن باشد، شرکت موفق شده مبلغ بین 350 تا 390 میلیارد تومان در مهر ماه فروش داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ