کد خبر: ۳۹۲۲۲
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۸/۲۴

واردات بنزین پس از ۳۶سال به طور کامل متوقف می شود/بودجه صفر بنزین
معاون وزیر نفت:

واردات بنزین پس از ۳۶سال به طور کامل متوقف می شود/بودجه صفر بنزین

معاون وزیر نفت از توقف واردات بنزین از سال آینده پس از ۳۶سال و صفر شدن بودجه واردات بنزین در لایحه بودجه سال ٩٦ خبر داد و گفت: از سال آینده ایران در تولید بنزین خودکفا می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وزارت نفت، عباس کاظمی درباره دستاورد بزرگ دولت در زمینه خودکفایی در تامین بنزین گفت: با توجه به اجرای طرح‌های پالایشی، امسال آخرین سال تخلیه بنزین از بنادر کشور بوده و از سال آینده ، واردات این فرآورده به طورکامل متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه‌های اول سال جاری روزانه 10 تا 12 میلیون لیتر بنزین وارد شد اما هم‌اکنون به حدود 4.5 تا پنج میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

وی از صفر شدن بودجه واردات بنزین در لایحه بودجه سال ٩٦ خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای ارائه لایحه دریافت مجوز واردات بنزین در قالب بودجه سال 96 به مجلس نداریم.

کاظمی با بیان این‌که خودکفایی بنزین از سال‌ها پیش در دستور کار دولت‌های وقت بوده، افزود: این سیاست تا به امروز محقق نشده و حتی در ابتدای دهه 90 که واحدهای پتروشیمی نقش پالایشگاه را بازی کردند، باز هم واردات بنزین به صفر نرسید.سال آینده واردات بنزین پس از 36 سال به طور کامل متوقف خواهد شد.

به گفته وی ، با راه‌اندازی طرح‌ها فاصله موجود میان تولید و مصرف به طور کامل پر می‌شود و از سال 96 واردات بنزین کشور متوقف خواهد شد.آمار مصرف نشان می‌دهد با وجود رشد حدود 9.3درصدی میانگین مصرف بنزین در طول هفت ماه امسال، رشد مصرف تا پایان سال به کمتر از دو درصد کاهش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ