کد خبر: ۴۱۷۶۴
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۹/۲۰

زمان بندی جدید افزایش سرمایه : ۲۰ روز برای حسابرس و ۴۰ روز برای مجمع
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای اعلام کرد:

زمان بندی جدید افزایش سرمایه : ۲۰ روز برای حسابرس و ۴۰ روز برای مجمع

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای از تصویب دستورالعمل جدید زمان بندی مراحل افزایش سرمایه توسط هیات مدیره سازمان بورس و ابلاغ آن به شرکت ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا ابوترابی از تصویب دستورالعمل جدیدی به منظور زمان بندی مراحل افزایش سرمایه توسط هیات مدیره سازمان بورس و ابلاغ آن به شرکت ها خبر داد و به سنا گفت: دستورالعمل تغییر مراحل افزایش سرمایه در زمان سازمان کارگزاران در سال 84 تصویب شد که با توجه به تشکیل سازمان بورس و اوراق بهادار، بسیاری از مفاد آن دستورالعمل کارایی نداشت اما بخش هایی از آن مورد استفاده قرار می گرفت.

وی با اشاره به تهیه دستورالعمل جدید گفت: طی سال های گذشته و با توجه به فرایندهای سازمان بورس، دستورالعمل جدیدی تهیه و به تصویب هیات مدیره رسید که تمام مراحل افزایش سرمایه را زمان بندی کرده و فرصت را هم از شرکت متقاضی افزایش سرمایه و هم از سازمان بورس گرفته و مقاطع زمان بندی شده و تکالیف شرکت در موعدهای مقرر مشخص شده است.

این مقام مسئول در توضیح این موضوع گفت: به طور مثال زمانی که گزارش توجیهی هیات مدیره و بازرس تهیه و اخذ می شود شرکت باید حداکثر ظرف مدت 20 روز این گزارش را برای سازمان ارسال کند. در صورتی که پیش از این، زمان باز بود و شرکت ممکن بود گزارش بازرس را امروز بگیرد و سه ماه بعد درخواست به سازمان ارسال کند اما در دستورالعمل جدید شرکت باید ظرف مدت 20 روز پس از اخذ اظهار نظر بازرس، آنرا به سازمان ارسال کند.

ابوترابی ادامه داد: در خصوص زمان برگزاری مجمع نیز شرایط به همین نحو است. به این ترتیب که قبلا زمان باز بود و شرکت مجمع را در زمان دلخواه برگزار می کرد اما بر اساس دستورالعمل جدید، زمان بندی انجام شده و شرکت باید حداکثر 40 روز پس از اخذ مجوز از سازمان بورس نسبت به برگزاری مجمع اقدام کند و دو روز پس از اتمام مهلت 40 روزه، آگهی پذیره نویسی را به سازمان بورس ارسال کند.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ‌ای با اشاره به زمان بندی دقیق در فرآیند افزایش سرمایه، ادامه داد: بخش های مربوط به افزایش سرمایه زمان بندی شده، به این ترتیب شرکت و سازمان مکلف شده اند به این برنامه زمانی پایبند باشند.

وی با تاکید بر اینکه با ارائه و اجرای برنامه زمان بندی فرآیندها تسریع می شود، افزود: در صورتی که شرکت بر اساس این برنامه حرکت نکند، تخلف کرده است.

به گفته وی، این دستورالعمل در تاریخ 19 مهرماه سال جاری از طریق سایت کدال و سامانه SEO به تمامی مدیران عامل شرکت ها ابلاغ شده است.

انتهای


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مهدی | ساعت ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۹/۲۰
2
0
پاسخ
.... واقعا یادتون رفته نماد #شپلی را 9 ماهه بخاطر افزایش سرمایه بلوکه کردید؟!!!!!!!!!

پاسخ:
» فرزانه | ساعت ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۹/۲۰
4
0
پاسخ
الان جناب ابوترابی ما سهامداران بانک ورشکسته و غارت شده قوامین باید چکار کنیم که بعد از دو سال همچنان افزایش سرمایه ثبت نشده و با شکایتهای مکرر به سازمان هیچ نتیجه ایی هم حاصل نشده ...!!

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ