کد خبر: ۴۳۳۲۰
۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲

سایپا امروز یا فردا به بورس برمی گردد/
بورس پرس خبر می دهد:

سایپا امروز یا فردا به بورس برمی گردد/"مرقام" آماده بازگشایی شد/ مپنا شاید این هفته/ "فایرا" خیلی دور

بازگشایی نماد سایپا به امروز یا فردا موکول شده و نماد ایران ارقام هم طی یکی روز دو آینده باز خواهد شد. مپنا هم به احتمال نه چندان زیاد هفته جاری به بورس باز خواهد گشت اما بازگشت آلومینیوم ایران به این زودی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار اطلاعات سایپا و مواضع دیروز سازمان بورس در مورد این شرکت، نماد آن آماده بازگشایی شده که این رویداد امروز و حداکثر فردا رخ خواهد داد.

به این ترتیب ، "خساپا" که از دوم آبان تاکنون به دلیل تغییر با اهمیت درآمد سرمایه گذاری ها و بهای تمام شده و لزوم ارایه گزارش حسابرسی شده 6 ماهه از تابلو بورس دور بوده ، بعد از حدود 70 روز وارد چرخه داد و ستد سهام می شود.

پیگیری های بورس پرس از وضعیت شرکت ایران ارقام نیز که از 23 شهریور با توقف نماد روبرو شده ، نشان می دهد این شرکت با ارایه توضیحات مدیران در مورد صندوق های فروشگاهی و نظرات اداره نظارت بر ناشران بورسی ، طی یکی دو روز اخیر با بازگشایی نماد همراه خواهد شد.

براساس این گزارش، علت توقف نماد "مرقام" اعلام نگرانی هایی از سوی مدیران شرکت مبنی بر رشد یک نفس قیمت سهام از 490 به 670 تومان آن هم در 9 روز کاری بوده که خواهان شفاف سازی شده بودند.

همچنین در حالی نماد شرکت مپنا از اواخر تیر تاکنون متوقف مانده که این شرکت بزرگ بورسی 7 آذر اقدام به برگزاری مجمع سالانه با تقسیم سود 25 تومانی کرده و در صورت ارایه گزارش حسابرسی شده ، نماد این شرکت 1000 میلیارد تومانی نیز به احتمال نه چندان زیاد این هفته و  به احتمال زیاد هفته آینده باز خواهد شد.

براساس این گزارش، علت لغو مجمع 29 تیر و توقف طولانی نماد "رمپنا" مربوط به صدور حکم دادگاه شعبه 19 درباره زیر مجموعه آستان قدس یعنی مهاب قدس بود که طبق این حکم ، باید مالکیت 47 درصدی به دولت ( وزارت نیرو ) بر می گشت که علیرضا دائمی معاون وزیر نیرو با تکمیل مراحل حقوقی، این واگذاری به طور کامل انجام می‌شود.

بررسی های بورس پرس از وضعیت آلومینیوم‌ایران‌ نیز حکایت از آن دارد که این شرکت باید در حال نهایی کردن نتایج مجمع سال مالی 93 است که در انتهای سال 94 برگزار شده و مصوبات مجمع قبلی را باطل کرده است. بنابراین "فایرا" احتمالا" مجمع دوباره ایی را برگزار خواهد کرد تا ضمن نهایی کردن این موضوع ، زمینه افزایش سرمایه 755 درصدی را نیز فراهم کرده و شرایط بازگشت به بورس را احراز کند.

با این اوصاف ، بازگشایی نماد این شرکت که از سوم آبان سال گذشته به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف است به این زودی نخواهد بود و باید در هفته های آینده منتظر آن بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ