کد خبر: ۴۴۹۲۴
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱

سامانه پس از معاملات شنبه عملیاتی می‌شود/ هیبرید به جای فریز

سامانه پس از معاملات شنبه عملیاتی می‌شود/ هیبرید به جای فریز

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی از عملیاتی شدن سامانه پس از معاملات(IRPT) در شنبه آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی رسمی این سامانه برای کارگزاران معاملات هیبرید به جای فریز سهام می نشیند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا محسنی به فارس گفت: امروز نخستین جلسه آموزش کاربردی سامانه پس از معاملات برای صنف کارگزاری با مشارکت کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد.

وی جایگزینی هیبرید به جای فریز سهام را از مشخصه های اصلی سامانهIRPT عنوان کرد و افزود: از شنبه آینده این سامانه بطور رسمی عملیاتی و جایگزین سامانه قبلی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول با ورود سامانه جدید پس از معاملات، کدهای معاملاتی از 8 رقم (3رقم حرف و 5 رقم عدد) به 10 رقم (3رقم حرف و 7 رقم عدد) تغییر می یابند.

محسنی با بیان اینکه این سامانه برای سهام عدالت نیز در صورت آزاد سازی کاربرد خواهد داشت ، عنوان کرد: به محض ارایه اطلاعات و داده های مشمولان سهام عدالت امکان بهره برداری و فعال شدن سامانه‌های معاملاتی برای آغاز معاملات سهام عدالت فراهم خواهد بود.در این زمینه با توجه به اینکه برخی از مشمولان سهام عدالت در سامانه گذشته فوت کرده اند و نیز با توجه به لزوم تعریف مشخص از میزان سهامداری هر مشمول در قالب صندوق های سرمایه گذاری، سمات آمادگی لازم برای مدیریت این دارایی و تخصیص‌های مورد نظر را دارد .

وی از برنامه مدون سمات برای پروژه مدیریت حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها در سال 96 خبر داد اما از اعلام جزییات آن صرف نظر کرده است.

براساس این گزارش،سامانه پس از معاملات یا سامانه IRPT مخفف Iranian post trade است و یکی از مهمترین مشخصه های آن جایگزینی هیبرید به جای فریز سهام است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ