کد خبر: ۴۴۹۷۸
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴

اولویت بندی اجرای مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌های بانکی

اولویت بندی اجرای مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌های بانکی

رئیس کل بانک مرکزی گفت:منابع مالی برای اجرای مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان محدود است بنابراین اولویت اول با وام های بانکی کمتر از ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ولی الله سیف درخصوص نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: بحث اجرای دقیق تبصره 35 قانون بودجه دستورکار جلسه کمیسیون اقتصادی بود و بنده و همکارانم توضیحاتی درخصوص وضعیت بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از 100 میلیون تومان به اعضای کمیسیون ارائه دادیم.

وی ادامه داد:سیستم بانکی محدودیت های زیادی برای اجرای دقیق مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از 100 میلیون تومان دارد به دلیل اینکه منابع مالی برای انجام این مهم محدود است.

این مقام مسئول افزود:ما ناگزیر شدیم دربخشنامه محدودیت هایی درخصوص بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی داشته باشیم اما اولویت ها را در اجرا،کنترل می کنیم تا با آرامش مصوبه مذکور اجرایی شود.

سیف تصریح کرد: براین اساس تصمیم گیری شد به بانک ها ابلاغ شودکه اولویت اول درخصوص مصوبه مذکور اجرایی شود و در این رابطه فرصت داده شود.

وی در پاسخ به سوال منظور از اولویت اول چیست؟ گفت: این اولویت شامل بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از 10 میلیون تومان است و درصورتیکه دراین زمینه اقدامات لازم انجام شد،اجرای اولویت دوم در دستورکار قرار می گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود:مصوبه بخشش سود وجرایم دیرکرد وام های بانکی در بانک های دولتی و بانک های دولتی واگذار شده به بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

سیف بیان کرد:حجم کل پرونده هایی که مشمول مصوبه مجلس می شوند شامل 26 میلیون پرونده،بیانگر 254 هزار میلیارد تومان و سودهای این پرونده ها بالغ بر 45 هزار میلیارد تومان است.منابع مالی در بدو امر برای این موضوع 10 هزار میلیارد تومان درنظرگرفته شده و درحال حاضر کمتر نیز شده بنابراین ناگزیر به اولویت بندی در این رابطه هستیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ