کد خبر: ۴۶۴۸۰
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱/۸

پیش بینی زنگنه از تمدید توافق کاهش تولید نفت

پیش بینی زنگنه از تمدید توافق کاهش تولید نفت

وزیر نفت گفت: توافق جهانی کاهش تولید نفت احتمالا تمدید خواهد شد اما این بار، موضوع باید به طور کامل مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بیژن نامدار زنگنه در مسکو به خبرنگاران گفت: توافق جهانی کاهش تولید نفت احتمالا تمدید خواهد شد اما این بار، موضوع باید به طور کامل مورد بحث قرار گیرد.به نظر می رسد اکثر (کشورهای) عضو و غیر عضو اوپک قصد دارند این توافق را تمدید کنند اما برای ارزیابی وضعیت و انجام دیدارهای چهره به چهره و بحث و گفت گو با دیگران زمان لازم است.

وی در پاسخ به سوال آیا ایران آمادگی دارد به موجب توافق تمدید شده احتمالی تولید را کاهش دهد گفت: من فکر می کنم ضرورت دارد همه اعضا به تعهدات عمل کنند.

زنگنه افزود: میزان تولید فعلی ایران نزدیک به 3.8 میلیون بشکه در روز است.

بنابر این گزارش،کشورهای عضو اوپک و 11 تولید کنندده دیگر از جمله روسیه در ماه دسامبر سال گذشته توافق کردند تولید روزانه نفت را در نیمه نخست سال 2017 به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. اما به رغم کاهش تولید، میزان ذخایر نفت خام جهان کاهش نیافته و قیمت ها نیز به دلیل فعال ترشدن تولید کنندگان دیگر از جمله شرکت های نفت شیل آمریکا اخیرا رو به کاهش گذاشته است.

کمیته متشکل از وزرای کشورهای عضو و غیر عضو اوپک هفته گذشته توافق کردند موضوع تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ