کد خبر: ۴۶۶۷۳
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱/۱۹

درخواست مهم پورابراهیمی درباره مصوبه خروج 7 پالایشگاه از سبد سهام عدالت
در نامه ایی به رئیس مجلس اعلام شد:

درخواست مهم پورابراهیمی درباره مصوبه خروج 7 پالایشگاه از سبد سهام عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ارسال نامه ای به رئیس مجلس ، خواهان لغو مصوبه هیات دولت مبنی بر خروج ۷ پالایشگاه از سبد سهام عدالت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه 27 بهمن‌ هیأت وزیران تصویب شد 20 درصد سهام 7 پالایشگاه اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس از فهرست‌ شرکت‌های واگذار شده به سهام عدالت خارج شود تا به عنوان سهم 20 درصدی دولت از ارزش فعالیت‌های پالایش نفتی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ارائه شود.همچنین 36 درصد سهام پالایشگاه امام خمینی و 9 درصد سهام پالایشگاه آبادان، جایگزین سهام 7 شرکت فوق شود.

این مصوبه در حالی با واکنش هایی همراه بود که در تازه ترین رویداد، محمدرضا پورابراهیمی از ارسال نامه ای به علی لاریجانی درباره خروج 7 پالایشگاه از پرتفوی سهام عدالت خبرداد و به تسنیم گفت:در این نامه از رییس مجلس درخواست شده لغو مصوبه دولت توسط هیئت تطبیق مصوبات با قوانین لغو شود. چرا که با ادامه چنین اتفاقاتی، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی افزود:جایگزینی شرکت های غیربورسی با بورسی که قیمت آن مشخص نشده و ارزش گذاری روی آن صورت نگرفته خلاف آیین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت است.

این نماینده با بیان اینکه خروج ٧ شرکت از پرتفوی سهام عدالت رویه نادرست و غلطی در کشور ایجاد می کند، ادامه داد: دولت با این رویه نشان می دهد می تواند هر اقدامی با پرتفوی سهام عدالت انجام دهد و هر شرکت توانمندی را خارج و هر شرکت غیرتوانمندی را به این پرتفو اضافه کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: مجلس باهرگونه اقدامی که خلاف منافع مردم در "سهام عدالت" باشد، برخورد می کند،بنابراین مقرر شده لاریجانی این مصوبه را به هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارسال کرده و در آنجا بررسی شود که به احتمال زیاد،مغایر قوانین شناخته شده و لغو می شود.

در متن نامه پورابراهیمی به لاریجانی آمده است:

پیرو مذاکره حضوری با جنابعالی درخصوص اقدام دولت جهت خروج 20 درصدی سهام 7 شرکت پالایشگاهی و جایگزینی شرکت های کم بازده و زیان ده در سبد سهام عدالت کشور، به نظر می رسد این اقدام مغایر با قوانین و مقررات حوزه سهام عدالت بوده و سلب مالکیت مردم در مجموعه سهام عدالت با مصوبه هیئت وزیران امکان پذیر نمی باشد.

همچنین گزارش مورخ 95/12/24 مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درخصوص این موضوع نیز بیانگر مغایرت های قانونی و پیامدهای منفی این مصوبه می باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» امیر | ساعت ۹:۹ - ۱۳۹۶/۱/۲۰
0
0
پاسخ
دمش گرم
احسنت به این نماینده شجاع
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ