کد خبر: ۴۸۲۸۷
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۲/۱۰

هماهنگی یکپارچه برای صادرات محصولات مشابه پتروشیمی
مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی اعلام کرد:

هماهنگی یکپارچه برای صادرات محصولات مشابه پتروشیمی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی گفت:با هماهنگی رقبای داخلی جهت ارائه محصولات مشابه به بازارهای بین المللی، قیمت ها شکسته نشده و نظم بازارها از بین نمی رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی محمد بساق زاده با اعلام اینکه حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد از صادرات محصولات پتروشیمی ایران به آسیا جنوبی،چین و هند روانه می شود به مهر گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد فرآورده های پتروشیمی به مقصد کشورهای آفریقایی و ۱۵ تا ۲۰ درصد هم به کشورهای اروپایی صادر می شود.تلاش شده تا حد ممکن مقاصد صادراتی خود را تنوع ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا بازارهای صادراتی را از نظر نوع و حجم تقاضا به دقت بررسی کرده تا بتوانیم قیمت را بهینه مطرح کنیم، ادامه داد: هر چه بازار صادراتی مقصد به محل تولید فرآورده ها نزدیکتر باشد، قیمت محصول بالاتر است چرا که هزینه حمل کمتری دارد. به این ترتیب باید شرایط بازارهای هدف را سنجیده تا نسبت به رقبا نرخ مناسب تری را ارائه دهیم.

این مقام مسئول افزود: رقبای داخلی نیز برای ارائه محصولات به بازارهای بین المللی باید هماهنگی داشته باشند تا با عرضه یک محصول مشابه، موجب شکسته شدن قیمت آن و در نتیجه برهم خوردن نظم بازارهای بین المللی نشوند. البته این مشکل تا حد زیادی میان تولیدکنندگان و هلدینگ های داخلی برطرف شده است. به همین موازات تلاش شده تا هماهنگی های لازم با شرکت های تولیدکننده بزرگ نیز در عرضه محصولات انجام شود.

بساق زاده با توجه به اینکه هر کدام از پروژه های پتروشیمی از مرحله طراحی تا تولید حدود ۶ سال زمان نیازدارند که طبیعتا این زمان ممکن است بین دو دولت جابجا شود گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد از پروژه پتروشیمی کاویان۲ در دولت گذشته انجام شده و اکنون با حل مشکل تامین خوراک به تولید می پردازد.۵۵ تا ۶۰ درصد پروژه MEG مروارید نیز اجرا شده و تجهیزات آن موجود و تنها نیاز به نصب دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ