کد خبر: ۵۱۰۲۱
۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۳/۲

بازشماری آرای شهر تهران با وساطت لاریجانی/در نتیجه نهایی،تغییری حاصل نشد

بازشماری آرای شهر تهران با وساطت لاریجانی/در نتیجه نهایی،تغییری حاصل نشد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در پی اعتراض‌های مکرر نماینده فهرست خدمت،رئیس مجلس خواستار بازشماری آرای ۵۰ نفر اول شورای شهر تهران شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد محمودی شاه‌نشین به خانه ملت گفت: در پی اعتراض‌های مکرر مهدی چمران، علی لاریجانی خواستار بازشماری آرای ۵۰ نفر اول شورای شهر تهران شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم کل آرای شورای شهر تهران را بازشماری کنیم، افزود: پس از صحبت با مهدی چمران، در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران حضور می‌یابد تا شاهد بازشماری آرای ٥٠ نفر اول باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معترضان به انتخابات شوراها نسبت به تجمیع آرا درخواست داشته‌اند، گفت: به صورت رندوم پنج نفر به پنج نفر آرا را بررسی کرده‌ایم که اختلاف معناداری مشاهده نشده است.

ساعتی پس از این گفته‌ها قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند و عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای کشور گفت: در نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر تهران مشکلی وجود ندارد و بازنگری آرای تهران اختلاف فاحشی در تعداد آرا نشان نداد و در نتیجه نهایی نیز تفاوتی حاصل نشد.

اعتراضات چمران به نتایج انتخابات شورای شهر در صدر فهرست خدمت در حالی است که نام وی به عنوان سرلیست جناح راست در ذیل آخرین نفر فهرست امید یعنی بشیر نظری با یک‌‌میلیون‌و ٦٠‌هزار‌و ٢٣ رأی قرار دارد.

اختلاف رأی میان دو سرلیست اصلی رقابت‌های شورای شهر پنجم یعنی مهدی هاشمی و مهدی چمران یک‌میلیون‌و ٩٣‌‌هزار‌و ٣٢١ رأی است و اختلاف رأی چمران با نظری- آخرین نفر فهرست امید ٤٠٦‌‌هزار‌و ٧٧٦ رأی است. آنچه اختلاف رأی چمران با آخرین نفر فهرست امید را مهم جلوه می‌دهد، این است که چمران سه دوره متوالی، قریب به ١١ سال، رئیس شورای شهر تهران بود.

تنها زمانی که چمران زمام ریاست شورای شهر تهران را به دیگری واگذار کرد، سال ٩٢ و در آغاز شکل‌گیری شورای شهر چهارم بود که برای یک سال این کرسی را به احمد مسجدجامعی واگذار کرد. به نظر می‌رسد شکست اصولگرایان در برابر فهرست امید به‌شدت برای آنان سنگین تمام شده چراکه نمی‌توانند باور کنند باید پس از سه دوره متوالی سکانداری شورای شهر تهران آن را به اصلاح‌طلبان واگذار کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» داريوش | ساعت ۱۱:۵ - ۱۳۹۶/۳/۲
0
0
پاسخ
بعض آنقدر خود بزرگ بين هسند شكست را باور نمي كنند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ