کد خبر: ۵۱۲۴۲
۱۴:۵ - ۱۳۹۶/۳/۸

افزایش ۴۰ درصدی سیمان در دو مرحله برای جلوگیری از زیان و تعطیلی
یک مدیر درخواست کرد:

افزایش ۴۰ درصدی سیمان در دو مرحله برای جلوگیری از زیان و تعطیلی

مدیرعامل سیمان لامرد گفت: برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران قیمت سیمان باید در دو مرحله 40 درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم غلام زاده با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه‌های سیمان کشور حدود 80 میلیون تن در سال است و قیمت سیمان در طول 3 سال اخیر تغییری نداشته به تسنیم گفت: قیمت‌ها درحالی تغییر نکرده که هزینه‌های تولید،حداقل سالانه 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: افزایش هزینه ها باعث شد تا کارخانجات نتوانند از ظرفیت برای تولید استفاده کرده و سالانه با ضررهای بسیاری روبه رو شوند.در حال حاضر قیمت پایه هر تن سیمان 110 هزار تومان است در حالی که اگر قیمت‌ها سالانه افزایش پیدا می کرد امروز باید قیمت پایه سیمان در هر تن 175 هزار تومان باشد.

این مدیر با بیان اینکه برای جلوگیری از بیکاری و تعطیلی کارخانجات سیمان باید افزایش 40 درصدی قیمت‌ها اعمال شود، گفت: البته افزایش یکباره قیمت‌ها درست نیست و باید در دو مرحله به ترتیب قیمت‌ها 20 درصد افزایش پیدا کند. انجمن سیمان پیگیر این موضوع است که امیدوارم در اولین فرصت به نتیجه برسد.

غلام زاده تصریح کرد: اگر مجوز افزایش قیمت ها اعمال نشود وضعیت صنعت سیمان کشور در شرایط بدی قرار خواهد گرفت و سیل تعطیلی کارخانجات افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ