کد خبر: ۵۱۶۳۵
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۳/۲۳

فوریت تکلیف بخشودگی سود وام کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان رای نیاورد

فوریت تکلیف بخشودگی سود وام کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان رای نیاورد

نمایندگان مجلس با فوریت تعیین تکلیف بخشودگی سود وام های کمتر از۱۰۰ میلیون تومان مخالفت کردند تا این طرح به صورت عادی بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس با یک فوریت طرح تعیین تکلیف بخشودگی موضوع بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 96 کل کشور و رفع موانع اجرایی تبصره 35 قانون بودجه سال 95 کل کشور با 61 رأی موافق، 101 یک رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح با اشاره به اینکه هم اکنون بانک ها ارائه تسهیلات را متوقف کرده و این عرصه به دلیل توجه نکردن به موضوع بخشودگی قانون بودجه سال 96 و رفع موانع اجرایی قانون بودجه سال 95 شکل گرفته گفت: فوریت این طرح به دلیل این است که مردم به دلیل مشکل سیستم بانکی نمی توانند از تسهیلات استفاده کنند.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین نیز در مخالفت با طرح مذکور گفت: اعمال بخشش سود و جریمه کسانی که وام کمتر از 100 میلیون دریافت کرده و هم اکنون دچار مشکل شده اند هدف از در نظر گرفتن موضوع مذکور در بودجه سال 95 و تمدید آن برای سال 96 بود اما طرح مذکور جلوی این موضوع را خواهد گرفت.

مجید کیانپور نماینده مردم درود هم در موافقت با طرح مذکور گفت: در صورتی که نمایندگان به یک فوریت این طرح رأی دهند بانک ها ملزم خواهند شد تا این قانون را اعمال و مردم می توانند با بخشش سود تسهیلات اصل وام را پرداخت کنند.

براساس ماده واحده این طرح که به امضای 26 نماینده رسیده، استمهال بخشودگی سود وام های زیر 100 میلیون تومان تا شهریور ماه سال 96 تعیین می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ