کد خبر: ۵۱۸۶۵
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۳/۳۱

واکنش مدیرعامل قطر پترولیوم به درخواست کشورهای عربی و تداوم تحریم

واکنش مدیرعامل قطر پترولیوم به درخواست کشورهای عربی و تداوم تحریم

مدیرعامل قطر پترولیوم با اشاره به طرد اقتصادی توسط کشورهای عربی متعدد گفت: قطر می‌تواند تحت محاصره ابدی بماند. زیرا به خوبی آماده بوده و صنایع نفت و گاز لطمه نخواهند دید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، امارات متحده عربی که به همراه عربستان سعودی، مصر و بحرین تدابیری برای منزوی کردن قطر در پیش گرفته، اعلام کرد: تا زمانی که دوحه درخواست‌های قدرت‌های عربی که قصد دارند در چند روز آینده اعلام کنند را نپذیرد، تحریم‌ها ممکن است سال‌ها ادامه پیدا کند.

سعد الکعبی نیز در مصاحبه‌ای با واکنش به این گفته ها اظهار داشت: با آنچه که ما آماده کرده‌ایم می‌توانیم تحت تحریم همیشگی بمانیم و صنایع نفت و گاز ما آسیبی نخواهند دید. ما همچنان هر آنچه که برای صنایع نیاز داریم شاید به استثنای بعضی از نیازهای لجستیکی، وارد می‌کنیم و بندر جبل علی امارات در این مناقشه بزرگ‌ترین بازنده خواهد بود نه ما.

وی افزود: این کشور کوچک راه‌های دیگری برای صادرات مستقیم از دوحه یافته و توقف تولید هلیوم قطری را حل کرده است. با وجود این طرد، قطر همچنان آنچه که نیاز دارد را وارد می‌کند و سرمایه‌ گذاران به این کشور اعتماد کامل دارند و سرمایه‌ گذاری خارجی در صنایع نفت و گاز قطر به ۲۵ میلیارد تومان (۶۶.۶۷ میلیارد دلار) رسیده است.

بنابر این گزارش،قطر با وجود اختلاف دیپلماتیک و بند ضروری در قرارداد اعلام کرده صادرات گاز به امارات متحده عربی را قطع نخواهد کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ