کد خبر: ۵۱۸۸۹
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۴/۲

ظرفیت صادرات مجموعه نفتی ایران به ۳۶ میلیون تن می رسد
معاون وزیر راه با بهره‌برداری از اسکله نفتی رجایی :

ظرفیت صادرات مجموعه نفتی ایران به ۳۶ میلیون تن می رسد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در اسکله نفتی شهید رجایی گفت: با بهره‌برداری از 3 پست این اسکله،مجموع ظرفیت صادراتی مجموعه نفتی به ۳۶ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد سعید نژاد در حاشیه بهره‌برداری از چند پروژه بندری و دریایی در بندر شهید رجایی به ایسنا گفت: خوشبختانه عملیات ساخت اسکله نفتی بندر شهید رجایی که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت نیز است آغاز شد تا با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در حوزه نفت و گاز ملزم به استفاده از ظرفیت‌های جدید در حوزه بندری باشیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است این اسکله دارای سه پست باشد، تصریح کرد: جمعاً ۱۶۰ میلیارد تومان مبلغ سرمایه‌گذاری این اسکله است و مجموع ظرفیت صادراتی مجموعه نفتی با بهره‌برداری از این اسکله به ۳۶ میلیون تن خواهد رسید.امیدواریم با توانایی که در پیمانکاران داخلی وجود دارد ظرف ۱۸ ماه دو پست اسکله آماده و پست سوم نیز در ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول درخصوص پروژه تجهیز پایانه دوم بندر شهید رجایی تصریح کرد: مجموع عملیات ساخت جرثقیل‌های داخلی از طراحی تا نصب و راه‌اندازی این پایانه توسط شرکت داخلی منگان ساخته‌شده که نقش مهمی در صرفه‌جویی ارز و همچنین باز شدن مسیر برای صادرات تجهیزات ساخته‌شده شرکت‌های داخلی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ