کد خبر: ۵۱۹۱۵
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۴/۳

نظر رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی درخصوص تاخیر در اجرا

نظر رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی درخصوص تاخیر در اجرا

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: اگر در اجرای قراردادهای جدید نفتی و جذب سرمایه های جدید، تاخیر داشته باشیم، رقبا و همسایگان، بازار و ابتکار عمل را در اختیار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی حسینی درباره ضرورت اجرای قراردادهای جدید نفتی به ایرنا گفت: صنعت نفت، موتور محرکه اقتصاد به شمار می رود و در خروج از رکود و حل مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارد.ایران دارای بزرگترین ذخایر گازی و چهارمین ذخایر نفتی دنیاست که باید از آنها استفاده کرد اما با وجود اینکه ظرفیت های ما در صنعت نفت ما قابل مقایسه با همسایگان نیست، آنها به سرعت در حال توسعه میدان های نفت و گاز هستند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت های صنعت نفت و گاز بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: با وجود برخورداری از ذخایر بزرگ گازی، میزان صادرات گاز و حضور در بازارهای بین المللی این محصول، اندک است.البته با توسعه صنعت نفت، علاوه بر کسب مزایای اقتصادی، می توانیم بر مسایل سیاسی بین المللی و بازارهای بین المللی نیز اثر گزار باشیم.

این مقام مسئول به صادرات گاز روسیه به اروپا اشاره کرد و گفت: اروپا به گاز روسیه وابسته است و باعث شده در تنظیم روابط سیاسی و اقتصادی با اروپا، روسیه دست بالا را داشته باشد.کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در حال حاضر، اقدام به واردات محموله ال.ان.اجی گاز از آن سوی دنیا می کنند، در حالی که با یک خط لوله 150 کیلومتری می توانیم به آنها گاز صادر کنیم.

حسینی به ضرورت سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری در صنعت نفت اشاره کرد و ادامه داد: تامین این حجم از سرمایه گذاری، خارج از توان اقتصاد ماست.
ظرفیت های گسترده ای در داخل کشور وجود دارد که نیاز به فناوری های جدید دارد.

وی به وجود رکود نسبی اقتصادی اشاره کرد و گفت: تجربه های کشورهای آسیای جنوب شرقی و سایر مناطق دنیا نشان می دهد در تمام آنها، برای خروج از رکود، پول برای بخش تولید، تزریق شده است.قراردادهای جدید نفتی، در گام نخست می تواند سرمایه گذاری های جدید وارد کرده و در گام بعد سایر صنایع را رونق دهد.پولی که وارد کشور می شود به تدریج در بخش پایین دستی و سایر صنایع سرمایه گذاری می شود که افزایش تولید و اشتغال آفرینی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با بیان اینکه توسعه صنعت نفت، باعث تقویت قدرت ملی می شود، گفت: اگر در اجرای قراردادهای جدید نفتی و جذب سرمایه های جدید، تاخیر داشته باشیم، رقبا و همسایگان ما، بازار و ابتکار عمل را در اختیار می گیرند.در صورتی که میزان تولید نفت افزایش یابد، قدرت تاثیرگزاری در اوپک نیز افزایش می یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ