کد خبر: ۵۱۹۳۱
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۴/۳

۳۰ سال و ۳۰ جام برای ستاره جهانی بارسلونا

۳۰ سال و ۳۰ جام برای ستاره جهانی بارسلونا

مهاجم بارسلونا امروز در حالی ۳۰ ساله شد که توانست با این تیم ۳۰ جام قهرمانی بالای سر ببرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ‌به نقل از آس، لیونل مسی امروز در روساریو جشن تولد 30 سالگی را در حالی می‌گیرد که به زودی با آنتونیا روکوتسو ازدواج خواهد کرد.

وی در ۳۰ سال توانست 30 جام با بارسلونا فتح کند. تنها آندرس اینیستا در این زمینه با مسی برابری می‌کند و دنی آلوس هم گروهی سابق وی با فتح 33 جام بالاتر از آنها است. مسی زمانی که 13 ساله بود به بارسلونا پیوست و نخستین بار تحت هدایت فرانک رایکارد جام قهرمانی را بالای سر برد.

ستاره آرژانتینی در آن زمان پسر بچه‌ای بیش نبود و شماره 30 را بر تن می‌کرد. بازیکن آرژانتینی در فصل 05-2004 نخستین بار فاتح لالیگا شد. مسی در این مدت 8 بار توانست قهرمانی در لالیگا را تجربه کند. چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان سال های2006، 2009، 2011 و 2015 شد و در کوپا دل‌ری به پنج جام در سال های 2009، 2012،2015، 2016 و 2017 دست یافت. همچنین هفت سوپر جام اسپانیا،سه سوپر جام اروپا و سه جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کرد.

مسی یکی از بهترین‌های جهان است و فینال‌های زیادی را با پیراهن بارسلونا تجربه کرده است. از 17 آگوست 2006 (دیدار رفت سوپر جام اسپانیا برابر اسپانیول) تا 27می 2017 (فینال کوپا دل‌ری) 25 بار در دیدارهای نهایی حضور داشت و تنها 5 بار در فتح جام ناکام ماند.

آمار گلزنی

وی در زمینه گلزنی نیز آمار فوق‌العاده‌ای بر جای گذاشته و رکورد 1.5 گل در هر بازی را به ثبت رسانده است. فصل 08-2007 آغاز شروع ثبت چنین رکوردی برای مهاجم بارسلونا بود. در سال‌های 2011 و 2013 بهترین آمار را به ثبت رساند. در فصل 12-2011 در 60 بازی 73 گل به ثمر رساند و 35 پاس گل داد. همچنین در فصل بعدی در 50 بازی توانست 60 بار گلزنی کند و ۱۸ پاس گل داد. جالب این جاست در این دو فصل بارسلونا نتوانست قهرمان لیگ قهرمانان و لالیگا شود.

مهاجم بارسلونا توانست بزرگترین بحران را پشت سر بگذارد.در فصل 14-2013 در 26 سالگی تنها توانست 46 بازی انجام دهد و 41 گل یعنی 32 گل کمتر از فصل قبل از آن به ثمر برساند. آسیب‌دیدگی‌های متعدد در این موضوع تاثیرگذار بود.در این شرایط به جام جهانی رفت و در گلزنی ناکام بود و در نهایت در فینال، جام را از دست داد.

با این حال مسی یک فصل بعد پاسخ همه را داد و در 57 بازی 58 گل به ثمر رساند.وی گلی را در ویسنته کالدرون به ثمر رساند که باعث شد جام قهرمانی در لالیگا به تیم برسد. همچنین عملکردهای به یادماندنی‌ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر بایرن مونیخ در نوکمپ و فینال کوپا دل‌ری برابر اتلتیک بیلبائو در خاطره ماند.همچنین توانست در این سال توپ طلا را برای نخستین بار به دست بیاورد.

وی در حالی امروز ۳۰ ساله شد که توانست فصلی فوق‌العاده‌ را به پایان برساند و فاتح کفش طلا و کوپا دل‌ری شود.

آمار مسی از ۲۰ تا ۳۰ سالگی در بارسلونا

فصل بازی گل پاس گل
۲۰۰۷-۰۸ ۴۰ ۱۶ ۱۶
۲۰۰۸-۰۹ ۵۱ ۳۸ ۱۷
۲۰۰۹-۱۰ ۵۴ ۴۹ ۱۴
۲۰۱۰-۱۱ ۵۵ ۵۳ ۲۸
۲۰۱۱-۱۲ ۶۰ ۷۳ ۳۵
۲۰۱۲-۱۳ ۵۰ ۶۰ ۱۸
۲۰۱۳-۱۴ ۴۶ ۴۱ ۱۵
۲۰۱۴-۱۵ ۵۷ ۵۸ ۳۱
۲۰۱۵-۱۶ ۴۹ ۴۱ ۲۶
۲۰۱۶-۱۷ ۵۲ ۵۲ ۱۹

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ