کد خبر: ۵۲۵۳۴
۱۷:۸ - ۱۳۹۶/۴/۲۴

ایران خودرو در پیش‌پرداخت پژو 2008 بی‌سلیقگی کرد/ آخرین وضعیت قرارداد با رنو
مدیرعامل ایدرو:

ایران خودرو در پیش‌پرداخت پژو 2008 بی‌سلیقگی کرد/ آخرین وضعیت قرارداد با رنو

مدیرعامل ایدرو با اعلام اینکه ایران خودرو در اعلام پیش‌پرداخت پژو 2008 بی‌سلیقگی کرد درباره قرارداد با رنو فرانسه توضیح داد و گفت:با اغاز مشارکت با رنو ، روزانه ۱۱ دستگاه تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور معظمی در جریان برنامه خبری به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس ایدرو ، با اعلام امیدواری به تعیین تکلیف سازمان توسعه‌ای توسط مجلس برای پرداخت بدهی دولت بدهی، گفت: دولت حدود 2 هزار و 250 میلیارد تومان به ایدرو بدهکار است که انتظار می رود با دریافت بخشی از این رقم ، امکان پیاده سازی طرح‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در برابر واریز تمام درآمد حاصله به خزانه، مبلغی به این سازمان تعلق نمی گیرد، ادامه داد: قرار نیست ایدرو بنگاهداری کند. بلکه هدف، ایجاد شرکت‌ها و واگذاری آنها است.

این مقام مسئول افزود: ایدرو ماموریت دارد به عنوان سازمان دولتی پروژه‌های در نقاط محروم دارای ریسک بالا و نقاطی که بخش خصوصی حاضر به فعالیت نیست، در دستور کار قرار می دهد. بنابراین از مجلس و دولت می خواهیم این اجازه را به سازمان‌های توسعه‌ای بدهند که بتوانند با کسب درآمد، در برنامه های توسعه ایی مشارکت کنند.

معظمی با اشاره به تصویب حدود 8.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب 172 طرح در دولت یازدهم افزود: حدود 5.5 میلیارد دلار از این طرح‌ها اجرایی شده و در حال انجام است. 18 طرح‌ از جمله الیاف شیشه، پروژه اسفراین، فازهای 14 ، 17 و 18 پارس جنوبی و... با برآورد 6 هزار میلیارد تومانی هم برای سال جاری تعریف شده است.

به گفته وی با توجه به دریافت مجوز وزارت نفت برای توسعه میدان نفتی سوسنگرد، یک شریک معتبر بین المللی برای این پروژه 800 تا 900 میلیون دلاری انتخاب شده است.

بی‌سلیقگی ایران خودرو در اعلام پیش‌پرداخت پژو 2008

معظمی درباره عملکرد ایران خودرو در پیش فروش پژو 2008 و دریافت پیش پرداخت 60 میلیون تومانی از خریداران گفت: ایران خودرو در دریافت این مبلغ بی سلیقگی کرد و قرار نیست ایدرو  و وزارت صنعت در این مورد دخالت کنند. در این میان علاوه بر برگزاری 4 - 5 جلسه ایی وزیر صنعت، سازمان حمایت نیز اطلاعیه داد . با این حل افرادی که پول واریز کرده اند در زمان تحویل خودرو، این موضوع برای آنها لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم از خدمات پس از فروش خودروها ناراضی هستند و انتظار دارند خودرو تحویلی در سطح مطلوبی باشد. تذکرات فراوانی در زمینه کیفیت به خودروسازان داده شده اما با شاخص های مورد نظر ایدرو و مردم فاصله دارند.

این مقام مسئول در مورد تولید خودروهای گران قیمت هم گفت : در حالی این نوع خودرو ها مورد نظر جامعه نیست که محدوده قیمتی برای جامعه هدف  ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان و ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. هدف وزارت صنعت این نیست که واردات خودرو افزایش یابد بلکه هدف این است که از طریق افزایش تولید داخل و افزایش کیفیت، بازار هدف تأمین شود.

برنامه تولید روزانه 11 دستگاه خودرو توسط ایدرو و رنو

معظمی در مورد مشارکت ایدرو و رنو نیز توضیح داد: با اغاز مشارکت با رنو در سال جاری ، روزانه ۱۱ دستگاه تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ ماه است که با رنو در حال مذاکره هستیم، گفت: باید قراردادی منعقد شود که منافع دو طرف را تأمین کند، هدف حداکثر استفاده از توانمندی داخلی است. بنا نیست قراردادی ببندیم که باعث تسهیل واردات به کشور شود.

معظمی ادامه داد: در این نوع طرح‌ها طرف خارجی باید بخشی از منابع مالی را تأمین کند، آنها می گویند اگر قرار است سهم بیاوریم پس شما نباید در زمینه سهم داخلی سازی محدودیتی ایجاد کنید،اما از نظر ما قراردادها نباید طوری باشد که هر طور آنها می خواهند از آن برداشت حقوقی کنند.احتمال منعقد نشدن قرارداد فی مابین، صفر درصد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ