کد خبر: ۵۲۷۷۱
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۴/۳۱

شرکت های آلمانی و فرانسوری آماده راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای ایران هستند
معاون وزیر صنعت :

شرکت های آلمانی و فرانسوری آماده راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای ایران هستند

رئیس سازمان توسعه تجارت از اعلام آمادگی شرکت های آلمانی و فرانسوی برای راه اندازی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای خبر داد و گفت: این شرکتها پیشنهادات و برنامه ها را از ۲۰۱۸ به بعد اعلام خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مجتبی خسروتاج به ایرنا گفت: اتباع ایرانی و خارجی برای راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای در کشور مطابق مقررات با هیچ مشکل و محدودیتی مواجه نیستند.تاکنون از کشورهای آلمان، فرانسه و برخی دیگر از کشورهای اروپایی پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده که در دست بررسی است و برخی از آنها از اعلام برنامه ها در سال 2018 خبر داده اند.

وی افزود: برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در این زمینه درخواست هایی ارائه کرده اند و بعضی از آنها که پیشتر فعالیت هایی داشته اند به توسعه شعبه ها مشغولند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از توسعه این فروشگاه ها به حداقل رساندن هزینه ها، تامین با کیفیت و مطابق نیاز مصرف کنندگان، کوتاه کردن زنجیره تامین کالا از تولید تا مصرف، کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان، افزایش شفافیت در نظام توزیع، کنترل بهتر مسائل مالی و مالیاتی و ارتقای بهره وری در خرید است، تا مردم بتوانند با توجه به گرفتاری های روزمره با صرف حداقل زمان حداکثر خرید را داشته باشند.

خسروتاج ادامه داد: این شرکت های خارجی علاوه بر تهران به سایر شهرهای بزرگ کشور که از بازار مناسبی برخوردار بوده و فعالیت انها همراه با توجیه اقتصادی باشد، نظر دارند.

بنابر این گزارش، خسروتاج پیش از این اعلام کرده بود، نزدیک به یک میلیون و 800 هزار صنف توزیعی در کشور وجود دارد و سرانه مصرف کننده برای هر فروشگاه خرده فروشی 44 نفر است که این موضوع سبب افزایش هزینه های توزیع می شود.امروز برای هر 44 نفر ایرانی یک واحد صنفی در کشور وجود دارد که رقم پایینی است و می توان این رقم را با ایجاد فروشگاه های بزرگ تا حد بسیار زیادی افزایش داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ