کد خبر: ۵۲۸۲۶
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۵/۱

افزایش خوراک پتروشیمی در دو سال و مراحل نهایی تفاهم‌نامه‌ با توتال و شل
معاون وزیر نفت خبر داد:

افزایش خوراک پتروشیمی در دو سال و مراحل نهایی تفاهم‌نامه‌ با توتال و شل

معاون وزیر نفت با اعلام برنامه افزایش حجم خوراک پتروشیمی در دو سال گفت: تفاهم ‌نامه‌های توتال و شل به مراحل عملی رسید .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرضیه شاهدایی با اشاره به روند مانسب حضور شرکت های خارجی در صنعت پتروشیمی به ایلنا گفت: تفاهم ‌نامه‌های توتال و شل به مراحل عملی رسیده و گروه های ایرانی و خارجی با جدیت درحال فعالیت در حال بررسی امور فنی و اقتصادی طرح‌ها هستند که حاصل این بررسی سبب امضای قرارداد اصلی خواهد شد.

وی افزود: برای قرارداد توتال در تفاهم‌‌نامه، ۶ ماه زمان تعیین شده بود که در پایان ۶ ماه نتایج برآورد اقتصادی و فنی اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول درباره مشکل صادرات محصولات پتروشیمی به چین اظهار داشت: با رایزنی‌های مقام‌های دولتی ایران و چین، موانع صادرات محصولات پتروشیمی و نقل و انتقال منابع مالی، بطور کامل تسهیل خواهد شد و همه تعهدها در متن قرارداد های صادراتی پتروشیمی اجرا می شود.

شاهدایی درباره خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها گفت: کاهش خوراک ارسالی به پتروشیمی ها که در برخی از ماه‌های سال اتفاق می‌افتد نیز از دیگر چالش‌های صنعت پتروشیمی است که گاه فازهای پارس جنوبی به حالت اورهال می‌رود و خوراک یا میزان تولید اتان کمتر می‌شود بنابراین همیشه فراز و نشیب هایی در مسیر تولید وجود دارد، اما در شرایط کنونی در تولید و توسعه با روند خوبی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: سال جاری و آینده حجم خوراک ارسالی به مجتمع های پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ