کد خبر: ۵۶۱۲۹
۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۵/۱۱

جزئیات مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دوازدهم اعلام شد
از سوی پایگاه حفظ و نشر آثار رهبری:

جزئیات مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دوازدهم اعلام شد

پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، صبح پنجشنبه در حسینیه امام خمینی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه در حسینیه امام خمینی و در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و با حضور رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه کشورهای خارجی برگزار می‌شود و در شبکه‌های مختلف رادیویی-تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

در این برنامه وزیر کشور، گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری ارائه می‌کند، سپس محمدی‌گلپایگانی رئیس‌‌دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبری در تنفیذ رأی مردم و نصب حسن روحانی به مقام ریاست‌جمهوری را قرائت خواهد کرد،سپس رهبر لوح متن حکم را به رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا می‌کنند. رئیس‌جمهور در ادامه به بیان سخنان می‌پردازد و پس از آن حاضران، شنونده بیانات مهم آیت‌الله خامنه‌ای خواهند بود.

تنفیذ در قانون

بر‌اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، امضای حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخاب مردم از‌جمله وظایف و اختیارات رهبری است و طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌ وسیله مقام رهبری آغاز می‌شود.

پس از پیروزی انقلاب تاکنون ۱۲ انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شده و احکام انتصاب افراد منتخب در انتخابات، با تنفیذ رهبر کبیر انقلاب شامل ابوالحسن بنی‌صدر، محمدعلی رجایی، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای و با تنفیذ رهبر معظم انقلاب شامل اکبر هاشمی‌رفسنجانی،محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور به آنان اعطا شده است.

در دوران رهبری امام خمینی یک مراسم تنفیذ در بیمارستان قلب تهران (بنی‌صدر) و 3 مراسم تنفیذ در حسینیه جماران برگزار شد. در دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون یک مراسم در حسینیه جماران و 6 مراسم در حسینیه امام خمینی برگزار شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ