کد خبر: ۵۶۲۶۱
۰:۰ - ۱۳۹۶/۵/۱۸

ذوب آهن اصفهان کسری دارد و مقصر افزایش قیمت آهن است
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

ذوب آهن اصفهان کسری دارد و مقصر افزایش قیمت آهن است

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام افزایش قیمت آهن در رکود در بازار مسکن و صنایع گفت: بزرگترین تولیدکننده آهن یعنی ذوب آهن شرایطی خوبی ندارد و به‌ دنبال جبران کسری از این طریق است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالله رضیان با بیان اینکه شرایط خوبی در بازار ساخت مسکن نداریم، درباره افزایش قیمت آهن در بازار به خانه ملت گفت: این افزایش قیمت آهن باعث افزایش قیمت خودرو و محصولات دیگر صنایع از جمله لوازم خانگی که منشاء مواد اولیه آنها از آهن است می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خلاء انتخاب وزرا و تعطیلی مجلس متاسفانه به این مسئله دامن زده، ادامه داد: باید از بروز اینگونه مسائل جلوگیری شود.. بزرگترین تولیدکننده آهن یعنی ذوب آهن اصفهان شرایطی خوبی ندارد و به‌دنبال جبران کسری از این طریق است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت آهن برای اقتصاد و صنعت خبر خوبی نیست،عنوان کرد: افزایش قیمت آهن در بازار التهابات زیادی را ایجاد می‌کند و به افزایش رکود دامن می‌زند، دلایل این افزایش قیمت باید پیگیری شود.

رضیان درخصوص نظارت‌ها بر افزایش قیمت آهن اظهار داشت: جلسه‌ای حدودا یک ماه گذشته با حضور متولیان ذوب‌آهن اصفهان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، ذوب‌آهن به شرکت شستا واگذار شده و حدود 5هزار میلیارد بدهی دارد، باید این مسئله که آیا این افزایش قیمت ناشی از این موضوع است یا خیر بررسی شود.

وی با بیان اینکه نیمی از صنعت وابستگی شدیدی به آهن دارند،افزود: افزایش قیمت آهن به عنوان قسمت عمده ماده اولیه بیش از نیمی از صنعت می‌تواند شرایط بسیار بدی را برای مصرف کنندگان ایجاد ‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ