کد خبر: ۵۶۶۰۶
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۵/۲۸

زمان رای اعتماد به وزیران پیشنهادی مشخص شد/ سخنرانی روحانی

زمان رای اعتماد به وزیران پیشنهادی مشخص شد/ سخنرانی روحانی

عضو هیات رئیسه مجلس روند رای اعتماد وزرای پیشنهادی را تشریح کرد و گفت: فردا رای اعتماد به وزرا انجام و تا ظهر فردا به اتمام می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هیات رئیسه مجلس تصمیم دارد با برنامه دقیق و مختصری کار رسیدگی به رای اعتماد وزرای پیشنهادی را انجام دهد و در این راستا بررسی صلاحیت دو یا سه وزیر به نشست علنی فردا موکول می شود.

وی ادامه داد: فردا علاوه بر بررسی صلاحیت چند وزیر، سخنرانی رئیس جمهور را نیز در دستور داریم و سپس وارد رای گیری خواهیم شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رای گیری تا ظهر فردا تمام می شود،افزود: هیات رئیسه مجلس برای سهولت در رای گیری تصمیم دارد صندوق هایی در دو بال شرقی و غربی صحن علنی قرار دهد و در فضای پشت هیات رئیسه 6میز که هر میز برای دو وزیر است در نظر بگیرد تا به این واسطه سرعت رای گیری افزایش یابد.

نعمتی عنوان کرد: برای نظارت بر شمارش آرا از هر فراکسیون یک نماینده انتخاب می شوند و همچنین از کارکنان مجلس برای انجام بهتر کار استفاده خواهیم کرد.تلاش داریم پرونده رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را تا فردا ظهر به نتیجه برسانیم تا دولت بتواند فردا بعد از ظهر انجام امور را در جلسه هیات دولت شروع کند.

وی اظهار داشت: در دوره های گذشته تنها از یک مسیر کسب رای اعتماد انجام می شود اما با توجه به اینکه این بار دو مسیر درنظر گرفته شده، براورد می کنیم که ظرف مدت 45 دقیقه رای گیری به اتمام برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس با توجه به رایزنی هایی که در فراکسیون ها برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی صورت گرفته،گفت: از آنجایی که رای نمایندگان به وزرا مخفی و کتبی است پیش بینی این موضوع که کدام یک از وزرای پیشنهادی رای می آورد یا خیر کار سختی است اما براساس تجربه معمولا دو وزیر رای اعتماد نمی گیرد و بر اساس قانون و آیین نامه داخلی، رئیس جمهور 3 ماه فرصت دارد وزیر بعدی را معرفی کند و تا آن زمان سرپرستی درنظر بگیرد.

نعمتی افزود: با توجه به مباحثی که در خصوص وزیر علوم شکل گرفته تصور می کنم روحانی کمتر از 3 ماه برای وزرا به نتیجه برسد.برای دولت مهم است که بار اول همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد کسب کنند اما مجلس نیز نظرات را خواهد داشت و تا نمایندگان به حجت عقلی و شرعی نرسند رای دادن سخت خواهد بود.

وی پخش زنده جلسات رای اعتماد را ارزیابی کرد و گفت:  مجلس درخواست پخش زنده جلسات رای اعتماد وزرای پیشنهادی را داشت، چرا که اعتقاد داریم هرچقدر مردم در جریان امور قرار گیرند به نفع نظام است و البته بازتاب مثبتی دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ