کد خبر: ۵۷۶۹۲
۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۵/۳۱

قضیه مالکیت ۳۰ درصدی
مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی اعلام کرد:

قضیه مالکیت ۳۰ درصدی "فآذر" و علت درخواست برگزاری مجمع

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی با اشاره به قضیه مالکیت ۳۰ درصدی سهام آذرآب، علت درخواست برگزاری مجمع برای انتخاب هیات مدیره را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین خزلی درباره نامه دیروز کارگزاری بانک کشاورزی که حدود 30 درصد از سهام آذر آب را در اختیار دارد و در خواست  اعمال ماده 95 قانون تجارت و برگزاری مجمع از هیئت مدیره قبلی و حسابرس و بازرس مستقل آن شرکت شده ، توضیح داد: همان گونه که فعالین بازار سرمایه مطلع هستند سال گذشته 18 شرکت کارگزاری مبالغ قابل توجهی اعتبار به گروه خاصی از سهامداران (حقیقی و حقوقی) پرداخت کردند. عموم این سهامداران گروه خاص سهام آذر آب را در وثیقه فریز کارگزاران قرارداده بودند.کارگزاری بانک کشاورزی نیز بالغ بر 55میلیارد تومان به 23 کد حقیقی و حقوقی اعتبار داده بود که سهام آذرآب و برخی سهام دیگر را در وثیقه داشت.

وی افزود: اسفند ماه سال 95 و بعد از مشخص شدن اینکه سهامداران مذکور امکان بازپرداخت اعتبارات اخذ شده را ندارند، با هماهنگی و رضایت این اشخاص و با جلساتی که در سازمان بورس و کانون کارگزاران برگزار شد، سهام آذرآب بابت مطالبات برخی از این کارگزاری ها به تملک آنها در آمد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر 39 درصد از سهام آذر آب در اختیار صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی با حدود 4.8 درصد، صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک کشاورزی (به مدیریت سبد سهام و وکالت کارگزاری بانک کشاورزی) حدود 26 درصد، کارگزاری بهمن حدود 4 درصد ،کارگزاری سی ولکس، حدود 1.5 درصد و بانک انصار در حدود 3 درصدقرار دارد.

خزلی افزود: این گروه به این دلیل که در روند اداره مجموعه خللی وارد نشود و از آنجا که علاقه و تخصصی در خصوص ورود به هیئت مدیره آذرآب نداشت با سهامداران بدهکار قرارداد اقاله امضا کرد. با این موضوع که اگر تا تاریخ 25 اردیبهشت 96 وجوه بدهی عودت شد یا معادل 25درصد از اصل بدهی به صورت ضمانت نامه بانکی در اختیار گروه قرار گرفت سهام تحت تملک گروه به بدهکاران عودت خواهد شد.

وی اظهار داشت: بدهکاران تا تاریخ مذکور موفق به عودت وجه و یا تامین ضمانت نامه بانکی نشده اند و درخواست فرصت بیشتر کردند که به مدت دو ماه زمان قرارداد تمدید شد اما تاکنون اشخاص مذکور موفق به پرداخت بدهی یا ارائه ضمانت نامه بانکی نشدند، براساس قرارداد فی مابین این گروه مالک 39درصدی سهام شرکت آذرآب است و از تاریخ 15 تیر ماه مالک بلوک 39 درصدی هستیم و برای فروش این بلوک در حال مذاکره با افراد متقاضی خریدار.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل جذابیت پروژه های بخش نفت،گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه ها ، تملک و کنترل مدیریت آذر آب علاقه مندان زیادی  دارد. همچنین با توجه به اینکه در تاریخ 17 مرداد ماموریت دو ساله هیات مدیره فعلی شرکت به اتمام رسیده بود و مجمع 26 تیر نیز به دلیل عدم حضور گروه فوق الذکر (سهامداران فعلی) به حد نصاب نرسیده بود،در روز گذشته درخواست اعمال ماده 95 قانون تجارت برای برگزاری هرچه سریعتر مجمع آذرآب را از هیات مدیره قبلی و حسابرس و بازرس مستقل شرکت ارائه کردیم.در مجمع پیش رو گروه سهامداران فعلی حضور خواهند یافت و هیات مدیره را به دست خواهند گرفت و نماینده حقیقی خریداران جدید  وارد هیات مدیره خواهند شد.

براساس این گزارش، رونوشت نامه خزلی به حسابرس شرکت ، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازما بورس ، مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک کشاورزی هم ارسال شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ