کد خبر: ۵۹۱۹۷
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۶/۱۸

افتتاح یک کارخانه خاص سنگ آهن در آینده ایی نزدیک
رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

افتتاح یک کارخانه خاص سنگ آهن در آینده ایی نزدیک

رییس هیات عامل ایمیدرو از راه اندازی نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیت با ۴ ویژگی در آینده ایی نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کرباسیان گفت: نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیت در ایران با ۴ ویژگی شاخص، بزودی با حضور مقامات عالی در زرند کرمان افتتاح می شود. این برای نخستین بار است که به دانش فرآوری سنگ آهن هماتیت دست یافته ایم.

وی با اعلام اینکه تکنولوژی کارخانه 100درصد ایرانی و بیش از 130 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده، ادامه داد: استفاده از باطله های معدنی، افزایش عیار از 32-45 به 66درصد، ارایه مدل جدیدی از همکاری ایمیدرو با بخش خصوصی و همراستا بودن با اقتصاد مقاومتی از جمله ویژگی های شاخص این کارخانه به شمار می آید.

این مقام مسئول ادامه داد: کارخانه فرآوری سنگ آهن جلال آباد زرند که در کنار دست معدن این ناحیه واقع شده، از ظرفیت تولید 600 هزار تن در سال برخوردار است و برای 160 نفر شغل ایجاد کرده است. اهمیت راه اندازی این کارخانه، ایجاد روشی جدید و بومی برای تامین خوراک کارخانه های گندله سازی و تغذیه زنجیره فولاد است. همچنین این فناوری سبب متنوع شدن منابع تامین سنگ آهن، برای تولید فولاد در ایران شده است. کاهش مصرف آب و کاهش ناخالصی ها همچون گوگرد، فسفر و سیلیس در کنسانتره تولیدی، از ویژگی های این کارخانه محسوب می شود.

کرباسیان افزود: خوراک این کارخانه سالانه 2.2 میلیون تن سنگ آهن هماتیت با عیار 32درصد و خروجی آن کنسانتره 66.5درصد خوارک کارخانه گندله سازی است.

به گفته وی، طی سال های فعالیت این معدن، 12 میلیون تن سنگ آهن کم عیار هماتیت به صورت بلااستفاده دپو شده بود که ایمیدرو آن را به صورت مزایده به بخش خصوصی واگذار کرد به صورتی که کارخانه ای برای فرآوری آن میزان سنگ آهن بلااستفاده نیز‌ احداث شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ