کد خبر: ۵۹۲۴۴
۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۰

درخواست وزیر اقتصاد برای پالایشگاه کرمانشاه/ خریدار توان مالی ندارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد:

درخواست وزیر اقتصاد برای پالایشگاه کرمانشاه/ خریدار توان مالی ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس از درخواست وزیر اقتصاد برای تشکیل هیئت داوری در مورد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه خبر داد و گفت:خریدار پالایشگاه پشتوانه مالی برای اداره پالایشگاه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد صفری با اشاره به آخرین روند پرونده تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به خانه ملت گفت: مسعود کرباسیان در مذاکره با نمایندگان کرمانشاه دو هفته زمان درخواست کرده تا با تشکیل هیات داوری موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از این پالایشگاه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته بود، افزود: کرباسیان از نمایندگان درخواست کرد که این گزارش از دستور کار مجلس خارج شود تا با بررسی هیئت داوری اگر حقی از بیت المال ضایع شده باشد بازگردانده شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان کرمانشاه این موضوع را به شرطی قبول کردند که بنده به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان و نماینده دیوان محاسبات و نماینده‌ سازمان بازرسی کل کشور در این هیئت حضور داشته باشم تا مسائل بررسی و مشکلات رفع می شود در غیر این صورت نخستین فرصت در صحن علنی تحقیق و تفحص ادامه می یابد.

صفری با بیان اینکه در هفته جاری و هفته آینده جلسه هیات داوری برگزار می شود،گفت: درخواست نمایندگان کرمانشاه از ابتدا بازگشت پالایشگاه به بخش دولتی بوده و هم اکنون نیز چنین درخواستی دارند چراکه این استان شهرک صنعتی که بتوان از طریق آن اشتغالزایی کرد ندارد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه کرمانشاه دومین پالایشگاه نفت ایران است،افزود: در مدت ۸ سال دفاع مقدس مردم کرمانشاه برای حفظ آن تلاش‌های زیادی کردند و حدود ۱۲ نفر از پرسنل این پالایشگاه به شهادت رسیدند،چرا باید با لابی گری ها پالایشگاهی که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد به میزان ٢١٠ میلیارد آن هم به صورت اقساطی به فروش برسد.

صفری با بیان اینکه کارکنان پالایشگاه می توانستند با تشکیل یک شرکت، سهامدار آن شوند و اقساطی ١٠ درصد را پرداخت کنند، تصریح کرد: خریدار پالایشگاه اهلیت مدیریتی ندارد چراکه ۱۰ درصد اقساطی که در مرحله نخست باید پرداخت می کرده را از بانک دی وام دریافت و پرداخت کرده لذا پشتوانه مالی برای اداره پالایشگاه ندارد.

براساس این گزارش، بعد از ناکامی واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و مخالفت های مسئولانی مانند وزیر نفت و نمایندگان مجلس، اردیبهشت سال جاری وزیر قبلی اقتصاد به رئیس سازمان خصوصی سازی دستور داد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

پالایشگاه کرمانشاه خرداد 92 با نماد معاملاتی "شرمان "در فرابورس پذیرفته و قرار بود با عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر 92 ، وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی در صورت های مالی ، انجام نشد. از سوی دیگر سازمان خصوصی سازی چندبار اقدام به عرضه بلوک 60 درصدی سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و نیز از طریق مزایده کرده اما کسی حاضر به خرید آن نشده است.

این بلوک شامل 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم بود که به قیمت پایه هر سهم 22 هزار و 183 ریال و ارزش کل پایه 179 میلیارد تومان عرضه شده بود.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ