کد خبر: ۵۹۴۱۱
۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۵

میزان افزایش قیمت دوماهه دلار منطقی نیست/ لزوم توجه گروه اقتصادی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

میزان افزایش قیمت دوماهه دلار منطقی نیست/ لزوم توجه گروه اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم کاهش میزان ارزش درآمدهای ارزی به دلیل افزایش صادرات نفت گفت: گروه اقتصادی دولت نباید به افزایش قیمت دلار در مدت اخیر کم توجهی کند بنابراین باید بازار مدیریت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر موسوی لارگانی درباره حذف ارز مسافرتی و میزان افزایش قیمت دلار در دو ماه اخیر به خانه ملت گفت: اگر در راستای یکسان سازی نرخ ارز، دولت ارائه ارز مسافرتی را متوقف کرده،  می توان این اقدام را مثبت ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: مطلوب این بود که دولت برای یکسان سازی نرخ ارز ابتدا اقدامات دیگری برای حذف ارز مسافرتی انجام می داد،دولت باید این موضوع را تشریح کند که در صورت کمبود ارز در بازار، به چه نحو می تواند بطور مثال ارز مسافرانی که برای انجام کارهای درمانی قصد عزیمت به خارج را دارند، تامین کند.

این نماینده مجلس افزود: در دولت دهم مرکز مبادلات ارزی تشکیل و ارز مورد نیاز واردکنندگان در قالب گروه بندی تامین می شد اما با این وجود، حتی تامین ارز گروه های در اولویت، با مشکل روبرو شد.به دلیل اینکه کاهشی در میزان درآمدهای ارزی اتفاق نیفتاده، می توان عنوان کرد افزایش قیمت ارز به این میزان در حدود دو ماه گذشته قابل قبول نیست.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در مجموع میزان ارزش درآمدهای ارزی در حال حاضر به دلیل افزایش صادرات نفت، نسبت به زمانی که قیمت ارز حدودا بالای 100دلار در هر بشکه بود، تفاوت چندانی ندارد،گفت: گروه اقتصادی دولت نباید به افزایش قیمت دلار در مدت اخیر کم توجهی کند بنابراین باید بازار مدیریت شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ