کد خبر: ۵۹۴۵۸
۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۶/۲۶

کاهش نرخ سود منجر به نوسان ۵ درصدی ارز شد
نماینده مجلس:

کاهش نرخ سود منجر به نوسان ۵ درصدی ارز شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر نوسانات ۵ درصدی قیمت ارز در ماه گذشته، این تغییرات دست خوش کاهش سود بانکی دانست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن حسینی شاهرودی با اشاره به نوسانات قیمت ارز در ماه گذشته به خانه ملت گفت: با وجود اینکه در طول ماه گذشته شاهد افزایش قیمت دلار در بازار بودیم، امروز شاهد کاهش قیمت آن بودیم، با این حال نوسانات قیمت ارز در ماه گذشته قابل توجه نبوده و نوسانی کمتر از 5 درصد داشتیم.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز طبیعی است، توضیح داد: افزایش و کاهش 5 درصدی قیمت ارز در بازار تحت تاثیر تصمیم بانک مرکزی و شورای پول اعتبار برای کاهش سود بانک ها بوده که نقدینگی به سمت خرید طلا و ارز سرازیر شد و پیش بینی می شد که این تصمیم تاثیر بیشتر بر بازار ارز داشته باشد اما تاثیر بسزایی نداشته و حتی به سمت کاهش رفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی اراده کرده اند به سمت تک نرخی شدن قیمت ارز بروند، عنوان کرد: لازمه تک نرخی کردن ارز، ایجاد ثبات در بازار ارزی، پول و اقتصادی است.اقدامات اخیر دولت در زمینه اقتصادی را باید به فال نیک گرفت که این نوسان ها بیش از 2.5 درصد نبوده است.

حسینی شاهرودی ادامه داد: در همه جای دنیا وقتی بحث تک نرخی شدن ارز مطرح می شود به نوعی آزادسازی ارز رخ خواهد دارد، تا تمام متقاضیان بتوانند به راحتی به ارز متعارف بازار دست پیدا کنند.زمانی می توانیم به یکسان سازی نرخ ارز دست یابیم که حوزه ارزی به ثبات و امنیت رسیده باشد و شاهد تعادل در بازار سرمایه، تولید، واردات و صادرات باشیم.

وی معتقد است این تعادل به جهت تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد و مصوباتی که مجلس نمایندگان آمریکا علیه ما در نظر می گیرد، هنوز محقق نشده است.در شرایط ثبات کامل دیگر لازم نیست متقاضیان برای تهیه ارز به بانک مرکزی یا بانک های عامل مراجعه و با طی فرایند پیچیده برای تامین ارز اقدام کنند.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه گروه اقتصادی دولت یازدهم در رسیدن به ارز تک نرخی هماهنگ نبودند، اظهار داشت: انتظار می رود که هماهنگی لازم بین تمام اجزای اقتصادی دولت دوازدهم ایجاد شود تا شاهد ثبات بازار اقتصادی باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ