کد خبر: ۶۱۹۳۶
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۷/۱۱

پیگیری رفع تحریم اپراتورهای موبایل ایرانی از اپل
دبیرکل ITU مطرح کرد:

پیگیری رفع تحریم اپراتورهای موبایل ایرانی از اپل

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات با انتقاد از رفتار GSMA در حذف برنامه‌های ایرانی اعلام کرد: تمام تلاش را برای اصلاح این رفتار به کار می‌بندد و موضوع حذف برنامه‌های ایرانی را از فروشگاه اپل پیگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، دیدار هولین ژائو  با محمدجواد آذری‌جهرمی در نمایشگاه تلکام ITU در بوسان کره‌جنوبی و در حاشیه نشست وزرای ارتباطات عضو اتحادیه جهانی مخابرات صورت گرفت.

جهرمی نیز با اشاره به برنامه‌ریزی برای تغییر ساختار مدل تعرفه‌گذاری اینترنت در ایران به منظور رسیدن به حجم 2.5 برابری بازار مخابرات در برنامه ششم توسعه، از دبیرکل اتحادیه جهانی درخواست کرد در مدت یک ماه نسبت به اعزام مشاوران خبره در این عرصه به ایران اقدام کند.

وی به رفتار انجمن مبانی موبایل (GSMA) در حذف عضویت اپراتورهای ایران از این انجمن به‌دنبال صادرنکردن مجوز OFAC (وزارت خزانه‌داری آمریکا) و نیز برخورد شرکت اپل با برنامه‌سازان ایرانی اشاره کرد و خواستار پیگیری دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در این موارد شد.

ژائو نیز با استقبال از عضویت پنج دانشگاه برتر ایران در این اتحادیه،با انتقاد از رفتار GSMA در حذف برنامه‌های ایرانی اعلام کرد: تمام تلاش را برای اصلاح این رفتار به کار می‌بندد و از کانال‌های مناسب، موضوع حذف برنامه‌های ایرانی را از فروشگاه اپل پیگیری می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ