کد خبر: ۶۳۰۵۱
۰:۱ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

چهارمین عرضه بلوکی شرکت حاشیه دار بورس

چهارمین عرضه بلوکی شرکت حاشیه دار بورس

بعد از عدم انجام معامله در سه عرضه قبلی آلومینیوم‌ ایران‌، سرمایه گذاری مهر اقتصاد بار دیگر زمان فروش ۲۰ درصد سهام این شرکت حاشیه دار را اعلام کرده تا شاید در چهارمین عرضه، معامله ایی ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آلومینیوم‌ ایران‌ طی هفته های اخیر به یکی از شرکت های حاشیه دار بورس تبدیل شده و به دلیل اثر واگذاری سهام بلوکی ، با نوسان های مثبت و منفی در قیمت و جریان عرضه و تقاضا روبرو شده است. چرا که به رغم اعلام سه عرضه بلوکی، تاکنون امکان انجام معامله فراهم نشده و سهامداران خرد و مدیران منتظر تعیین تکلیف آن هستند.

در این میان شایعاتی مبنی بر تمایل محمد علی محمدی (مالک شرکت هایی چون آلومینیوم المهدی با 72 درصد، فاریاب با 38 درصد ، معادن بافق با 76 درصد، باما با 13 درصد ، بانک تجارت با 3.3 درصد و 49.8 درصد سهام سرمایه گذاری ایران) به خرید آلومینیوم ایران مطرح شده و برخی معتقدند در صورت حضور مستقیم و غیر مستقیم علی محمدی در "فایرا"، صنعت آلومینیوم ایران انحصاری خواهد شد. به همین دلیل موانعی در عرضه و فروش بلوک های مدیریتی "فایرا" ایجاد می شود.

با این اوصاف در شرایطی سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در فروش بلوک 15 درصدی "فایرا" طی دو نوبت 12 شهریور و 12 مهر ناکام مانده و مدیرعامل آن متعجب شده و خواهان شفاف سازی بورس شده که سرمایه گذاری مهر اقتصاد هم بعد از بی نتیجه ماندن عرضه بلوک 20 درصدی در 4 مهر، برای دومین بار قصد فروش کرده تا شاید در چهارمین عرضه، معامله ایی ثبت شود.

به این ترتیب 30 مهر بیش از یک میلیارد و 40 میلیون سهم "فایرا" به قیمت پایه هر سهم 184 تومان ( در عرضه قبلی 129 تومان) ، در بازار دوم معاملات بورس تهران روانه میز فروش خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ