کد خبر: ۶۳۱۲۲
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۷/۱۷

دو عامل مرتبط با عربستان و آمریکا موجب قیمت نفت شد

دو عامل مرتبط با عربستان و آمریکا موجب قیمت نفت شد

دو عامل مرتبط با عربستان و آمریکا موجب قیمت نفت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، به دنبال افزایش احتمال تداوم محدودیت ها در تولید نفت عربستان با هدف تقویت قیمت ها و تعطیلی تعدادای از سکوهای حفاری نفتی در آمریکا به دلیل وقوع طوفان ناته، قیمت نفت با افزایش مواجه شد.

بنادر نفتی، تولید کنندگان و پالایشگاه ها در ایالت های لوئیزیانا، میسی سیپی و آلاباما که در آستانه طوفان ناته تعطیل شده اند و  قرار است روز دوشنبه و با عبور طوفان بازگشایی شوند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 15 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 49 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت برنت امروز با 8 سنت، معادل 0.14 درصد افزایش به 55 دلار و 70 سنت رسید.

قیمت نفت روز جمعه به دلیل افزایش مجدد نگرانی ها در مورد مازاد تولید حدود 2 درصد کاهش یافت و نفت خام آمریکا به زیر 50 دلار در هر بشکه رسید اما تحلیلگران گفتند، تعهد عربستان به حمایت از بازار نفت از طریق محدود کردن تولید مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت خواهد شد.

شین چانل تحلیلگر بازار نفت: همچنان اطمینان داریم که عربستان به ویژه تا زمان فروش سهام شرکت آرامکو به دنبال تداوم حمایت از بازار نفت است.

همچنین انتشار گزارشی درخصوص کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته موجب حمایت از قیمت نفت شده است.موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا در هفته منتهی به 6 اکتبر با 2 مورد کاهش به 748 سکو رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ