کد خبر: ۶۴۴۲۷
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۷/۲۶

آماری از آزار جنسی در محیط کار نیست/ اختلال روانی ۲۳.۶ درصد مردم ایران
مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت:

آماری از آزار جنسی در محیط کار نیست/ اختلال روانی ۲۳.۶ درصد مردم ایران

مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به آمار ۲۳.۶ درصدی اختلالات روانی در ایران، از پیگیری آزار جنسی در محیط کار خبر داد و گفت: آمار دقیقی دراین‌باره وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا،احمد حاجبی در نشست خبری هفته سلامت روان با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه گفت: فعالیت‌های وزارت بهداشت مطابق هر سال همراه و هم‌گام با مسائل روز دنیا در حال انجام است و شعار سازمان جهانی بهداشت را ملاک فعالیت‌ها قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه شعار سال جاری،سلامت روان در محیط کار است و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده، ادامه داد: یکی از مسائلی که در محیط کار دنبال می‌کنیم، آزار جنسی است اما آمار دقیقی دراین‌باره وجود ندارد و معمولا اگر این مسائل به وجود بیاید به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود و وزارت بهداشت نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

این فعال حوزه بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت وظیفه دارد شرایط سلامت روان را در محیط کار فراهم کند،اظهار داشت: بنابراین در محیط کار دو رویکرد داریم. اولین رویکرد، پیشگیری است که همه تلاش‌ را انجام می‌دهیم تا مشکلات حوزه روان در محیط کار کاهش پیدا کند.

حاجبی با اشاره بر تمرکز روی توانمندسازی و آموزش مدیریت استرس گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در محیط کار، استرس‌های شغلی است. طبق آمار در ایران 23.6 درصد دچار درجاتی از اختلالات روان هستند که از این میزان ١٢.٧ درصد افسردگی و ١٥.٦ درصد اختلالات اضطرابی دارند. در آمریکا ۲۶ درصد و در کشورهای دیگر ۱۰ تا ۱۲ درصد دچار اختلالات روانی هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ