کد خبر: ۶۴۴۶۲
۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۷/۲۹

احتمال گرانی دلار در استنباط از مواضع سخنگوی دولت
یک کارشناس اعلام کرد:

احتمال گرانی دلار در استنباط از مواضع سخنگوی دولت

یک کارشناس اظهارات اخیر نوبخت را به معنای موافقت دولت با افزایش منطقی نرخ ارز دانست و گفت: دولت فعلی به مانند دولت یازدهم، چندان مقید به حفظ دلار در یک کانال مشخصی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ایمان زنگنه بازار ارز را یک بازار پر نوسان و پر تلاطم توصیف کرد و به تسنیم گفت: در دوره چهار ساله دولت یازدهم بجز یکبار آنهم در زمستان سال گذشته دیگر خبری از نوسان نرخ ارز در کشور نبود.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت دوازدهم به بازار ارز نگاهی دیگری دارد، اظهار داشت: با توجه به اظهارات نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «دولت با افزایش غیر منطقی نرخ ارز مخالف است» می توان گفت دولت به نوعی شاید با افزایش منطقی نرخ ارز موافق باشد.

این کارشناس بازار ارز گفت: دولت ها طبق معمول در دوره دوم مدیریت اجرایی کشور خیلی راحت تر دست به تصمیمات بزرگ اقتصادی می زنند چرا که فشار و بار روانی اخذ رای از مردم را ندارند.

زنگنه در خصوص این جمله که «صادرات از افزایش نرخ ارز منتفع می شود»، افزود: عمده اقلام صادراتی ایران شامل نفت، پتروشیمی، کانی ها و مواردی از این قبیل است که متولی این گونه صنایع و معادن به نوعی دولت بوده و در عین حال اقلام مزبورکشش پذیری نسبت به افزایش قیمت دلار را ندارند. برای مثال اگر دلار به پنج هزار تومان افزایش قیمت پیدا کند آیا می توان در بازارنفت، فروش خود را بیشتر کرد، بدون شک پاسخ منفی است.

به گفته وی ؛ انتفاع صادرات از افزایش نرخ ارز زمانی نمود عملی پیدا می کند که کشور کالاهای رقابت پذیر جهت عرضه به بازارهای جهانی در چنته داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ