کد خبر: ۶۴۵۱۲
۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۷/۳۰

آمریکا۶ بانک ترک را به دلیل نقص تحریم‌های ایران جریمه کرد؟ / واکنش ترکیه

آمریکا۶ بانک ترک را به دلیل نقص تحریم‌های ایران جریمه کرد؟ / واکنش ترکیه

یک رسانه اعلام کرد ۶ بانک ترک به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران، با میلیاردها دلار جریمه از سوی آمریکا مواجه هستند اما دولت ترکیه این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، روزنامه خبرتورک ترکیه به نقل از منابع عالی رتبه بانکی گفت: 6 بانک ترک به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران، با میلیاردها دلار جریمه از سوی مقامات آمریکایی مواجه هستند.

دو مقام ارشد اقتصادی ترکیه به رویترز گفتند، ترکیه هیچ اعلامیه ای از دولت آمریکا در مورد این جریمه ها دریافت نکرده است.رگولاتور های آمریکایی معمولا در این زمینه ها به هیئت تحقیقات جرائم مالی وزارت دارایی ترکیه اطلاع رسانی می کنند.انتظار می رود مقامات دولت ترکیه در روزهای آینده با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام نظر کند.

این گزارش در حالی است که روابط بین واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلافات دیپلماتیک تنش آلود و موجب شده دو کشور صدور ویزا برای شهروندان یکدیگر را تعلیق کنند.

خبرتورک اشاره ای به نام این 6 بانک ترک که احتمالا با جریمه های دولت آمریکا مواجه خواهند شد نکرده است.یک بانک ترک با جریمه بالای 5 میلیارد دلار مواجه خواهد شد، اما بقیه جریمه ها ارقام پایین تری خواهد بود.

مقامات آمریکایی طی روزهای آینده به بانک های ترک در مورد میزان جریمه ها اطلاع رسانی خواهند کرد و این بانک ها احتمالا قادر خواهند بود برای کاهش رقم این جریمه ها با رگولاتورهای آمریکایی مذاکره کنند.

بنابراین گزارش،مقامات آمریکایی در طی سال های اخیر بانک های مختلف جهان را به دلیل نقض تحریم های ایران و سایر کشورها میلیاردها دلار جریمه کرده اند.مقامات قضایی آمریکا ماه گذشته وزیر اقتصاد سابق ترکیه و رئیس سابق یک بانک دولتی را به تبانی برای نقض تحریم های ایران متهم کردند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه این اتهامات را سیاسی خوانده و به مثابه حمله به جمهوری ترکیه تلقی کرده است.

این درحالی است که نهاد نظارتی بانکداری ترکیه با صدور بیانیه‌ای خبر تصمیم آمریکا برای جریمه بانک‌های ترکیه‌ای را رد و اعلام کرد: به اطلاع عموم می‌رسد مطالبی با ماهیت شایعه در مورد بانک‌های ما، مبتنی بر اسناد یا حقایق نیستند و نباید به آن‌ها اعتنا کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ