کد خبر: ۶۵۶۹
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۸/۲۵

وِیژگی ها و تبعات عرضه اولیه سیدکو/ بورس ۳۴۲ هزار میلیاردتومانی شد
در گفت وگوی بورس پرس با مدیرعامل بورس:

وِیژگی ها و تبعات عرضه اولیه سیدکو/ بورس ۳۴۲ هزار میلیاردتومانی شد

مدیرعامل شرکت بورس با اعلام وِیژگی ها و تبعات عرضه اولیه ۴۰۰ میلیون سهم سیدکو در روز جاری از ارزش بازار حدود ۳۴۲ هزار میلیارد تومانی و عرضه اولیه سهام چند شرکت در صورت وجود شرایط و تصمیم سهامداران عمده خبر داد.

حسن قالیباف اصل در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به عرضه اولیه امروز 400 میلیون سهم سیدکو اظهار داشت: این شرکت با سرمایه 400 میلیارد تومانی و وابسته به گروه توسعه ملی است که به عنوان چهارصد و هشتاد و یکمین شرکت بورسی در بازار دوم معاملات بورس پذیرفته و امروز 10 درصد سهام آن برای کشف قیمت عرضه عمومی شد.

وی با بیان اینکه عرضه سیدکو دومین عرضه اولیه سهام سال (بعد از نفت سپاهان) و سومین حضور شرکت های جدید در بورس (با توجه به انتقال سرمایه گذاری مسکن شمال شرق از فرابورس به بورس) بشمار می رود ، ادامه داد: ارزش تعداد سهام معامله شده 60 میلیارد تومان بوده و طی آن 7 هزار و 929 خریدار اقدام به خرید سهام سیدکو کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سهامدار عمده سیدکو به دلیل ایفای تعهد عرضه اولیه 10 درصدی،برنامه ایی برای ادامه عرضه سهام این شرکت ندارد، خاطر نشان کرد: با ورود سیدکو به بورس ارزش روز بازار سهام هم به حدود 342 هزار میلیاردتومان و تعداد شرکت های سیمانی به 31 شرکت رسید.

قالیباف اصل در پاسخ به این سئوال که شرکت بورس چه برنامه هایی برای ادامه عرضه های اولیه سهام شرکت های جدید دارد؟ توضیح داد: واقعیت این است که ما آمادگی عرضه اولیه سهام شرکت های جدید را داریم اما علاوه بر لزوم رعایت شرایط بازار و مناسب بودن وضعیت، سهامداران عمده شرکت ها هم باید مقدمات لازم را فراهم کنند.

وی ادامه داد: شرکت هایی مانند سیمان خوزستان ، سرمایه گذاری توسعه معین ملت، نفت جی ، توسعه سرمایه و صنعت غدیر، فولادکاوه جنوب کیش ، پتروشیمی مبین و چند شرکت دیگر آمادگی ورود به مرور به بورس را دارند که با توجه به شرایط بازار و هماهنگی های لازم عرضه اولیه خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ