کد خبر: ۶۶۸۸۸
۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۸/۱۴

زنگنه: توتال در پارس جنوبی آغاز بکار کرد/ توضیح درباره حادثه پالایشگاه بورسی

زنگنه: توتال در پارس جنوبی آغاز بکار کرد/ توضیح درباره حادثه پالایشگاه بورسی

وزیر نفت از آغاز بکار توتال در فاز ١١ پارس جنوبی خبر داد و با اعلام آخرین وضعیت تفاهم‌نامه‌ با گازپروم ، توضیحی کوتاه درباره خسارت حادثه پالایشگاه تهران داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، روز گذشته بیژن زنگنه در حاشیه مراسم معارفه مرضیه شاهدایی از آغاز به کار توتال در فاز ١١ پارس جنوبی خبر داد که نشان می دهد تهدیدهای ترامپ نمی‌تواند مانعی برای همکاری ایران با دیگر کشورها باشد.

وی در پاسخ به سوال آیا امضای چهار تفاهم‌نامه نفتی با شرکت‌های روسی می‌تواند تهدیدهای ترامپ را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: در هر صورت تعامل‌های بین‌المللی، یک‌جانبه‌گرایی آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در یک ماه گذشته 3 یادداشت تفاهم با لوک‌اویل، روس‌نفت و یک شرکت نروژی برای مطالعه در میدان نفتی خزر امضا شده، افزود: کار در خزر گران، زمان‌بر و تجهیزات نیز کم است.باید تجهیزات مورد نیاز در خود خزر ساخته شود ضمن اینکه اختلافاتی بر سر مناطق عملیاتی بوده که منجر به تأخیر در شروع کار در این منطقه شده است.

زنگنه همچنین درباره تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت نفت و شرکت گازپروم امضا شد، گفت: این تفاهم‌نامه ادامه دارد. این شرکت فرصت بیشتری از وزارت نفت درخواست کرد و ما این فرصت را به آنها دادیم.گازپروم در حال مطالعه میدان‌های گازی کیش، فرزاد A و B و میدان پارس شمالی است.

وی درباره آخرین وضعیت مهار چاه دچار آتش‌سوزی‌شده در منطقه رگ‌سفید هم گفت: از دو مسیر بالا و پایین برای خاموش‌کردن چاه وارد عملیات شده‌ایم که از مسیر پایین باید دو حلقه چاه حفاری شود و در کل 1.5 ماه زمان می‌برد آتش مهار شود.برای مهار آتش‌سوزی نیازی به شرکت‌های خارجی نداریم،در این حادثه دکل آسیب دیده و نفت می‌سوزد.

زنگنه درباره خسارت حادثه پالایشگاه تهران اظهار داشت: خسارت مالی قابل‌ذکری در این حادثه نداشتیم و فقط افرادی که کشته شدند خسارت جبران‌ ناپذیری به ما وارد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ