کد خبر: ۶۶۹۱۷
۱:۶ - ۱۳۹۶/۸/۱۵

دلایل ممنوعیت صدور واحدهای صندوق بانکها اعلام شد/عدم نگرانی از خروج نقدینگی
در گفت وگوی بورس پرس با مدیرنظارت بر نهادهای مالی سازمان:

دلایل ممنوعیت صدور واحدهای صندوق بانکها اعلام شد/عدم نگرانی از خروج نقدینگی

مدیرنظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره ممنوعیت صدور واحدهای سرمایه گذاری حدود ۴۰ صندوق از طریق شعب بانکها و مؤسسات مالی توضیح داد و گفت: نگرانی از خروج نقدینگی صندوق ها وجود ندارد.

محمدرضا معتمد در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره ابلاغیه دیروز سازمان بورس مبنی بر ممنوع شدن صدور واحدهای سرمایه گذاری حدود 40 صندوق از طریق شعب بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری و اینکه چرا این تصمیم بدون تعیین مهلت و از قبل اعلام نشده بود، توضیح داد: هر چند بانک ها از ناشران بورسی هستند اما مقام ناظر این گروه ، بانک مرکزی بوده و امکان نظارت سازمان بورس ، غیر مستقیم و به هماهنگی با بانک مرکزی نیاز است که منجر به سخت تر شدن امور و نظارت دوگانه می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در حالی طی سال های اخیر تعداد صندوق های سرمایه گذاری بازار سرمایه و واحدهای آنان افزایش قابل توجهی یافته که در حوزه آی تی ، تحولات چشمگیری برای تسهیل امور رخ داده و بسیاری از مدیران صندوق ها ، امکان صدور و ابطال الکترونیکی واحدهای صندوق سرمایه گذاری را فراهم کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود 40 صندوق سرمایه گذاری فعال بازار سرمایه وابسته به بانک ها و موسسات مالی هستند، در پاسخ به نگرانی برخی فعالان مبنی بر احتمال خروج نقدینگی از صندوق ها در نتیجه تصمیم جدید سازمان بورس ، به بورس پرس گفت: واقعیت این است که فقط روند اجرایی صدور واحدهای صندوق سرمایه گذاری تغییر کرده و ابطال واحدها همچنان از طریق شعب بانک ها و موسسات مالی فراهم است.

معتمد افزود: همچنین مدیران صندوق ها مانند قبل می توانند مانند قبل ، اقدام به شناسایی سرمایه گذاری ها و مدیریت منابع کنند. بنابراین با توجه به شرایط و زیرساخت های موجود، نگرانی از خروج نقدینگی صندوق ها وجود ندارد.

به گفته وی ، ابطال واحدها تا زمان باقی ماندن آخرین مورد، همچنان توسط بانک ها و موسسات مالی انجام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ