کد خبر: ۶۷۰۸۸
۰:۱ - ۱۳۹۶/۸/۲۰

زمان تقریبی اجرای دستور العمل مهم و بازگشت ۳۰ نماد متوقف
مدیرنظارت بر ناشران سازمان به بورس پرس خبر داد:

زمان تقریبی اجرای دستور العمل مهم و بازگشت ۳۰ نماد متوقف

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، زمان تقریبی اجرای دستور العمل مهم و جدید توقف و بازگشایی نمادها و وضعیت بازگشت حدود ۳۰ نماد متوقف را اعلام کرد.

سعید محمد علیزاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در پاسخ به این سئوال که با وجود ابلاغ دستور العمل جدید توقف و بازگشایی نمادها به بورس تهران و فرابورس، چرا اجرایی نشده ؟ توضیح داد: این رویداد بزرگی در بازار سرمایه بشمار می رود و نیاز به بررسی همه جوانب مخصوصا" مبحث آی تی و ارتباط سیستماتیک دارد تا مشکلی در تغییرات مدنظر و فرایند معاملات روزانه معاملات سهام شرکت ها رخ ندهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات روزانه با حوزه های مختلف و پیگیری های متعدد، ادامه داد: در این رابطه ، فرایند توقف و بازگشایی نمادها طبق دستور العمل ابلاغی ، آزمایش شده و آموزش های لازم به ناشران بورسی و فرابورسی هم شروع شده است.

این مقام مسئول در برابر این پرسش که با این اوصاف، اجرای رویه جدید توقف و بازگشایی نمادها در چه زمان تقریبی خواهد بود به بورس پرس گفت: هر چند به دلیل لزوم اطمینان 100 درصدی از همه مراحل و اصلاحات اعمالی ، زمانی را نمی توان مشخص کرد اما انتظار می رود طی 10 تا حداکثر 15 روز آینده نهایی و اجرایی شود.

علیزاده با بیان اینکه اجرای دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها در یک یا چند مرحله ، نهایی خواهد شد، در مورد وضعیت بازگشت حدود 30 نماد بورسی و فرابورسی هم توضیح داد: در این مورد بررسی های لازم انجام شده و قرار است همزمان با اجرای دستورالعمل جدید، تکلیف نمادهای متوقف از طریق سه روش بازگشایی برخی نمادها طبق دستورالعمل فعلی ، بازگشایی دسته ایی دیگر از نمادها با شفاف سازی سازمان بورس و در نهایت حذف و انتقال چند شرکت دیگر به بازار پایه ج فرابورس مشخص شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ