کد خبر: ۶۷۱۵۲
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۸/۲۱

آمار ۴۷‌ میلیونی استفاده ایرانیان از اینترنت موبایل

آمار ۴۷‌ میلیونی استفاده ایرانیان از اینترنت موبایل

مرکز بررسی‌های فنی اقتصادی وزارت ارتباطات، آخرین وضعیت نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،آمار و اطلاعات حوزه ارتباطات تا پایان شهریور سال جاری از سوی دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات اعلام شد.

براین اساس، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات در مقایسه با سال ۸۶  و بر مبنای ضریب نفوذ و تعداد تلفن‌های ثابت دایرشده، ضریب نفوذ و تعداد مشترکان فعال موبایل تعداد سیم‌کارت‌های واگذارشده، تعداد سیم‌کارت‌های فعال، تعداد روستاهای دارای ارتباط و دارای تلفن خانگی، تعداد تلفن‌های همگانی نصب‌شده، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل و IP داخلی و نیز تعداد مشترکان پهن‌باند سیار و ثابت، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ضریب نفوذ تلفن ثابت تا پایان شهریورماه 69.38 درصد است درحالی که در سال ۸۶،  ضریب نفوذ تلفن ثابت 49.33 درصد بوده است. درهمین‌حال ۳۰‌میلیون و ۶۶۱‌هزار و ۸۴۴ خط تلفن ثابت در ایران دایر است.

ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه که در سال ۸۶ حدود 5.39درصد بود هم‌اکنون به 43.106 درصد رسیده و این نشان می‌دهد که در ۱۰ سال گذشته نفوذ موبایل در ایران بیش از 5.2 برابر شده است.

تعداد سیم‌کارت‌های واگذارشده تا پایان شهریور سال جاری ۱۵۶‌میلیون و ۵۴۸‌هزار و ۵۱۱ خط اعلام شده است. از سوی دیگر تعداد سیم‌کارت فعال تلفن همراه که هم‌اکنون در دست مشترکان است، نیز ۸۵‌میلیون و ۶۴‌هزار و ۴۶ سیم‌کارت عنوان شده است.

بر مبنای بررسی‌های انجام‌شده، شمار روستاهای دارای ارتباط که در سال ۹۱ حدود ۵۲‌هزار و ۹۶۵ روستا بوده، هم‌اکنون به ۵۵‌هزار و ۱۲۱ روستا رسیده است. این درحالی است که روند ارتباط‌ رسانی به روستاها طبق جدول منتشرشده، روند نزولی دارد و در سال ۹۵ تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۵‌هزار و ۲۰۷ روستا بوده است.

برآوردها نشان می‌دهد ۴۸‌هزار و ۹۷۶ روستا دارای تلفن خانگی هستند و ۱۱۵‌هزار و ۵۵۰ دستگاه تلفن همگانی نصب شده است. همچنین پهنای باند اینترنت بین‌الملل تا پایان شهریورسال جاری به هزار و ۱۱۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده درحالی که در سال ۸۶  ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل ۶.۰۵ گیگابیت بر ثانیه بوده که رشد ‌هزاربرابری را نشان می‌دهد.

ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت داخل نیز از 8.31 گیگابیت بر ثانیه در سال ۸۸  به ۶۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده درحالی که ظرفیت پهنای باند داخلی در 6 ماهه نخست سال بدون تغییر نسبت به انتهای سال ۹۵ ارزیابی می‌شود.

بررسی‌ها حاکی از آن است ۴۷‌میلیون و ۳۳۲‌هزار و ۵۵۵ مشترک در ایران از اینترنت موبایل و پهن‌باند سیار استفاده می‌کنند و شمار مشترکان اینترنت ثابت (پهن‌باند ثابت از طریق فناوری ADSL و فیبر) بالغ بر ۱۰‌میلیون و ۴۹۰‌هزار و ۱۱۸ مشترک اعلام شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ