کد خبر: ۶۷۱۵۸
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۸/۲۱

هشدار وزیر ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال پیامک های تبلیغاتی

هشدار وزیر ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال پیامک های تبلیغاتی

وزیر ارتباطات با اعلام آمار مربوط به شکایات مردمی از شماره‌های ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی و مزاحم به سامانه ۱۹۵،به اپراتورها برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی از طریق سرشماره‌های آنها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، هم‌زمان با گسترش ارسال پیامک های مزاحم و تبلیغاتی که صبر مشترکان تلفن همراه را تمام کرد، وزارت ارتباطات سامانه‌ای را برای اعلام شکایت از شماره‌های ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی در نظر گرفته و به مردم اعلام کرد: اگر شماره موبایلی اقدام به ارسال پیامک های مزاحم کرد، شماره آن را به سامانه 195 اعلام کنید تا برخوردهای لازم با آن صورت گیرد.

محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته اعلام کرد: کار این سامانه وارد فاز جدیدی شده و امکان گزارش کردن شماره‌های ثابت و نیز سرشماره‌های 2000، 1000 و 3000 را یافته است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه در یک ماه اخیر و همکاری مردم حجم قابل توجهی از پیامک های مزاحم رفع شده،افزود: تاکنون 32 هزار و 155 نفر با ارسال 82 هزار و 672 پیامک، شکایات را ارسال کرده‌اند که منجر به مسدودسازی 2773 شماره شده است.ارسال پیامک به این سامانه رایگان است و به اپراتورها برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی از طریق سرشماره‌های آنها هشدار داده شده است.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه در حال حاضر پیامک های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود، مشترکان می‌توانند شماره ارسال کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********021 و ********026 و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***1000 و ***2000 و ***3000 و ***5000 برای سامانه 195 ارسال کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ