کد خبر: ۶۷۶۲۵
۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۹/۵

همایش استانداردهای IFRS برای بنگاه های کوچک و متوسط
همزمان با روز حسابدار برگزار می شود:

همایش استانداردهای IFRS برای بنگاه های کوچک و متوسط

ششمین سالانه گرامیداشت روز حسابدار و اولین همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای بنگاه های کوچک و متوسط، ۹ آذر ماه برگزار می شود.

علی رحمانی دبیر علمی همایش اولین همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای بنگاه های کوچک و متوسط در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، اظهار داشت: سال جاری در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه و صنعت، دانشگاه الزهرا و گروه شرکت های طرفه نگار به صورت مشترک اقدام به برگزاری همایش IFRS در SMEs خواهند کرد.

وی افزود: تابستان سال جاری با مدیر ایران و خاورمیانه بنگاه های جهانی سوئیس (Switzerland Global Enterprise) جلسه ای داشتیم که جالب بود، کار این موسسه دولتی کمک به صادرات و توسعه سرمایه گذاری بنگاه های کوچک و متوسط است. سوئیس تعداد زیادی SME دارد که نقش اصلی در ایجاد اشتغال و نیز تولید و صادرات دارند. این موسسه تصمیم به توسعه همکاری با بنگاه های کوچک و متوسط ایران دارد و جالب است بدانیم که سوئیس علاوه بر استانداردهای محلی اجازه استفاده از IFRS برای SME ها را داده است. یکی از موضوعات مطرح در جلسه با این مدیران نظام گزارشگری SME در ایران بود. لذا به نظر رسید که ما هم ضرورت دارد از هم اکنون به این بحث مهم بپردازیم.

رحمانی ادامه داد: مخاطب اصلی این همایش استادان، حسابداران، حسابرسان، سیاست گزاران حوزه SME ها، دانشجویان و پژوهشگران هستند و امید است که این همایش باب گفتگو، پژوهش و اقدام در این حوزه را فراهم کند. گرامیداشت روز حسابدار و نقشی که حسابداران در SME ها ایفا می کنند کانون این همایش است.

به گفته وی ، موضوع گزارشگری مالی و استانداردهای حسابداری از موضوعات مهمی است که بر ارزیابی ریسک کشوری، رتبه پولشویی، اعتبار صورتهای مالی بنگاه ها و پیامدهای مربوط از جمله هزینه سرمایه، تأمین مالی و سرمایه‏ گذاری بنگاه ها تأثیر مهمی دارد. اگرچه ایران در گام اول پذیرش IFRS را برای بنگاه های بورسی و فرابورسی بالای 1000 میلیارد تومان الزامی کرده و راه طولانی تا پذیرش کامل آن در پیش است، ولی بنگاه های کوچک و متوسط نیز به لحاظ تعداد طبق آمارهای مختلف بین 90 تا 94 درصد بنگاه های اقتصادی را شامل می شود.

این بنگاه ها فرصت های بالقوه ای برای رشد و توسعه دارند و می توانند موتور محرک اقتصاد باشند. لذا ضرورت دارد طی یک فرآیند، گزارشگری مالی آنها ارتقا یابد و به نظر می رسد بکارگیری IFRS در این بنگاه ها بسیار کارساز و موثر باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ