کد خبر: ۶۷۷۱۸
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۹/۷

حراج سکه تعادل پایدار را به بازار بر نمی گرداند
نماینده مجلس:

حراج سکه تعادل پایدار را به بازار بر نمی گرداند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه حراج سکه تعادل پایدار را به بازار بر نمی گرداند،گفت: علاوه بر لزوم اتخاذ سیاست های اقتصادی هماهنگ باید راهکارهای کوتاه مدت نیز مدنظر باشد تا بازارهای اقتصادی تحت تاثیر فعالیت های سوداگران قرار نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی فرشادان درباره رشد حبابی قیمت سکه طلا به خانه ملت گفت: تجربه بیانگر این است بخشی از صاحبان نقدینگی از گذشته علاقه دارند حداقل بخشی از دارایی ها را بصورت سکه طلا نگه داری کنند.بخشی از رشد قیمت سکه طلا، ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا بوده چرا که در ماه های اخیر تقاضا برای خرید طلا، با رشد روبرو شده همچنین رشد قیمت دلار نیز از دیگر مولفه های اقتصادی تاثیرگذار بر رشد قیمت سکه است.

وی ادامه داد:برخی اخبار سیاسی و رونق فعالیت های سوداگری از عواملی است که در رشد حبابی قیمت سکه طلا، تاثیرگذار بوده است.علاوه بر لزوم اتخاذ سیاست های اقتصادی هماهنگ باید راهکارهای کوتاه مدت نیز مدنظر باشد تا بازارهای اقتصادی مختلف تحت تاثیر فعالیت های سوداگران قرار نگیرد.

فرشادان افزود: حراج سکه طلا از سوی بانک کارگشایی برای بازگشت تعادل به بازار سکه طلا به تنهایی حلال مشکلات بازار نیست چرا که تاثیرات این اقدامات قابل توجه نیست و در گذشته اینگونه سیاست ها نتوانسته تاثیر مهمی در حفظ ثبات پایدار بازار داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ