کد خبر: ۶۷۷۵۸
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۹/۸

واکنش بورس های آسیا و آمریکا بعد از آزمایش موشکی کره شمالی

واکنش بورس های آسیا و آمریکا بعد از آزمایش موشکی کره شمالی

بورس‌های آسیایی پس از صعود وال استریت، در معاملات امروز عملکرد یکسانی نداشتند اما شاخص‌های سهام بزرگ آسیایی رشد اندکی را ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آسوشیتد پرس، شاخص سهام نیکی225 ژاپن، ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۲۲۵۹۷.۲۰ واحد رسید درحالی که شاخص کسپی کره جنوبی با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۵۱۲.۹۰واحد رسید.

شاخص اس اند پی ای اس ایکس 200 استرالیا با رشد ۰.۵درصدی، به ۶۰۱۱.۱۰ واحد و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ با کاهش ۰.۱درصدی به ۲۹۶۳۳.۳۵ واحد و شاخص شانگهای کامپوزیت چین نیز پس از جبران زیانی که اوایل معاملات داشت، در نهایت با رشد ۰.۱درصدی به ۳.۳۳۹.۱۶واحد رسید. شاخص سنسکس هند نیز با افزایش ۰.۱درصدی به ۳۳۶۵۹.۰۲واحد رسید. سایر بازارهای جنوب شرق آسیا عملکرد مختلفی داشتند.

در بورس وال استریت، سهام گروه های بانکی، صنعتی، خرده فروشان و شرکت‌های دارویی شاهد افزایش بود. روند رو به رشد بازار سهام امریکا به دنبال انتشار اخباری مبنی بر هموار شدن ارسال لایحه اصلاحات مالیاتی به سنا، تقویت شد. سهام مالی همچنین پس از اظهارات جروم پاول رییس آینده بانک مرکزی آمریکا در یکی از کمیته‌های مجلس سنا، مبنی بر توجه این بانک به تسهیل مقررات بانکی در آینده، با روند افزایشی مواجه شدند.

شاخص اس اند پی300 با یک درصد افزایش، به ۲۶۲۴.۰۴واحد و داوجونز نیز با ۱.۱درصد افزایش به ۲۳.۸۳۶.۷۱واحد رسید. نزدک نیز با ۰.۵درصد افزایش به ۶.۹۱۲.۳۶واحد رسید.

روز چهارشنبه کره شمالی پس از طولانی‌ترین وقفه آزمایش موشکی در سال 2017، قوی‌ترین موشک قاره پیما که طبق ادعای این کشور توانایی هدف قراردادن خاک امریکا را دارد، آزمایش کرد. بیستمین آزمایش موشکی کره شمالی، نگرانی ها را از وجود دستیابی این کشور به زرادخانه‌ای با توانایی هدف قراردادن خاک آمریکا افزایش داده با این حال، این امر تاثیر کمی روی بازارهای داخلی داشته است.

پراکاش ساکپال از گروه مالی آی.ان.جی گفت: به نظر می‌رسد بازارها نسبت به قبل از مصونیت بیشتری در برابر اقدامات کره شمالی برخوردارند و دست به اقدامات عجولانه یکشبه نمی‌زنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ